December 18-án átadta az utolsó polgári használatú példányt a Boeing 737 Next Generation (NG) sorozatból az amerikai repülőgépgyártó, mostantól kizárólag az új generációs MAX-ok készülnek majd a kereskedelmi forgalomra.

Az utolsó példány egy 737-800-as, amely a holland KLM-hez került, és PH-BCL lajstrommal áll szolgálatba.

Az utolsó polgári Boeing 737 NG érkezése Amszterdamba (Forrás: KLM)

A repülőgéppel december 7-én hajtották végre az első felszállást, a légitársaság pedig tizenegy nappal később vette át. Az “Üstökösréce” névre keresztelt gép aznap útnak is indult a seattle-i gyártóközpontból, és december 19-én reggel érkezett meg Amszterdamba, a holland királyi légitársaság bázisára.

Az utolsónak legyártott 737 NG példány a kezdettől fogva töretlen népszerűségű -800-as változat, a 737-600, -700, -800, -900 és -900ER sorozat alapverziója.

A PH-BCL átadásával lezárult a polgári megrendelésre gyártott, kereskedelmi NG széria gyártása az amerikai repülőgépgyártónál. Mostantól majd csak az új generációs MAX változatot szerelik össze Rentonban, ha az ezt érintő repülési tilalom hatósági feloldását követően a Boeing újra beindítja a nemsokára ideiglenesen leálló gyártósort.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Next Generation a 737-es típuscsalád eddigi legnagyobb példányszámban legyártott sorozata, az elmúlt 22 év alatt több mint 7000 készült belőle.

Eredetileg nem a holland királyi légitársaság gépe lett volna az utolsó NG-példány, de az LN7542 sorszámú törzset júliusban gyártási hibára hivatkozva elutasította a Boeing, és újat kért a beszállító Spirit Aerosystems cégtől.

Ezzel 2019 utolsó negyedévére készült el a kansasi vállalat, így a Boeing is most fejezhette be a repülőgép készre szerelését, és adhatta át üzemeltetésre.

Ugyanakkor ezzel nem fejeződött be teljesen a 737 NG széria gyártása, hiszen katonai felhasználásra továbbra is kínálja a típuscsaládon alapuló változatokat a gyártó. A 737-700-asra épülő E-7A Wedgetail légtérellenőrző, valamint a -800-as és -900-as hibridjére a P-8 Poseidon tengeri járőrgép.

Ez utóbbi gyártása különösen bonyolult, mert a törzsön rakétaaknákat, a szárnyakon külső függesztő pilonokat kell kialakítani, a Next Generation család egyéb változataitól eltérően a P-8 raked wingtip szárnyvégeket kapott.

Katonai változatban még tovább él az NG-sorozat. (Forrás: Boeing)