Átadta az ezredik legyártott Agusta Westland AW139-es helikoptert az olasz Leonardo repülőgépgyártó-konzorcium.

Az olasz gyártó szeptember 20-án Varese-i gyárában ünnepélyes keretek között, állami tisztségviselők, a típus vásárlóinak képviselői, és a vállalati legfontosabb vezetőinek jelenlétében adta át a forgószárnyast az olasz pénzügyőrség (Guardia di Finanza) részére.

A cég szerint az impozáns darabszám jól jelzi: az AW139-esé nemzetközi szinten is az elmúlt 15 év legfontosabb programja, ez tett lehetővé, hogy az olasz repülőgépiparban rekordot állítson be. Ennél nagyobb darabszámban még soha, egyetlen helikopter sem készült az országban.

Alessandro Profumo, a Leonardo vezérigazgatója az átadáskor arról beszélt, sokkal több ünnepelni való van, mint egy termék vagy vállalat sikere. Az általuk véghez vitt siker egy egész ország számára globális visszajelzés az ipar képességeiről, és az innovációkról.

Profumo kiemelte, a program ékes példája azon értékeknek is, amelyeket a Leonardo képvisel: nemzetközi szintű és folyamatos fejlesztést, innovációt, ügyfélorientáltságot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Gian Piero Cutillo, a helikopteres üzletág vezetője hozzátette, ez a helikopter lehetővé tette, hogy valami kiemelkedőt alkossanak Olaszországban, nemzetközi gyökerekkel, ami egyenesen a globális forgószárnyas ipar és piac legfontosabb szereplői közé emelte őket.

Mindez nem lett volna lehetséges szakmailag felkészült, a világ különböző pontjairól származó munkavállalók nélkül, akik hittek magukban és a munkájuk sikerében, és ennek szellemében dolgoznak máig is a fejlesztésen egy nehéz piaci környezetben, ahol esetenként a konkurencia mellett az ügyfelekkel is meg kell küzdeni – tette hozzá.

Illusztráció, a Guardia di Finanza egyik AW139-ese (Forrás: Defpost)

Az AW139 története egészen a 2000-es évek elejére nyúlik vissza, a prototípus 2001 február 3-án teljesítette első felszállását, üzemeltetésre ezt követően három évvel, 2004-ben vehették át gépeiket a korai megrendelők.

Tizenöt évvel később az átadott példányok a legkülönfélébb feladatkörökben – például VIP szállítás, kutatás-mentés, betegszállítás, tűzoltás – több, mint két és fél millió órát töltöttek a levegőben, 70 ország 280 üzemeltetőjénél. Ezalatt mindössze öt halálos incidensben volt érintett a típus, ezzel a világ egyik legjobb biztonsági statisztikáját tudhatja magáénak.