Rendelt és át is vett az Air Madagaskar. Az európai ATR repülőgépgyár mai bejelentése szerint a Madagaszkári Köztársaság nemzeti légitársasága három darab 72-600-as gépre kötött vásárlási szerződést, mintegy 77 millió dollár értékben. Ezek szállításai csak két év múlva kezdődnek, ezért amit átvett gépet a légitársaság azt az Elix Aviation Capital, ír lízingcég biztosítja számára.

Henry Rabary-Njaka, az Air Madagaskar elnöke a mai aláíró ceremónián. A képen balra. (Fotó: Air Madagaskar) | © AIRportal.hu

Henry Rabary-Njaka, az Air Madagaskar elnöke a mai aláíró ceremónián. A képen balra. (Fotó: Air Madagaskar)

Az újonnan megrendelt gépekre a légitársaságnak 2017-ig kell várnia, a megállapodás értelmében ugyanis az ATR akkor kezdi a szállításokat, de addig sem marad az Air Madagaskar új generációs ATR nélkül, mivel az ír Elix Aviation Capital lízingcéggel kötött szerződésük szerint a mai napon máris átvették az első ATR 72-600 típusukat.

Az Air Madagaskar összesen két darab ATR 72-600-ast vesz bérbe az Elix Aviation Capitaltől. A második gépet a jövő hónapban, áprilisban kapják meg. Az afrikai kontinens délkeleti partjánál fekvő szigetország légitársasága ATR 42-500, valamint 72-500 típusokból álló regionális flottájának frissítése érdekében döntött ismét az európai gyártmány, annak is a legújabb generációs, 600-as szériája mellett.

Az ATR közleménye szerint az Air Madagaskarnak összesen három darab korábbi gyártású ATR-je van a flottájában. Az új gépek érkezésével a légitársaság nemcsak a nagyobb kapacitással, hanem a szolgáltatási színvonalban is előrébb kíván lépni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
ATR 72-600 műszaki adatok

Utaskapacitás: 68-74 fő
Hajtómű: 2db Pratt&Whitney 127M
Maximális tolóerő: 2750 lóerő/hajtómű
Maximális felszállósúly: 23000 kg
Maximális terhelés: 7500 kg
Maximális hatótáv: 900 tengeri mérföld (1665 km)

ATR 72-600 repülés közben, gyári színekben. A repülőgépgyár egyelőre nem közölt fényképet az első Air Madagaskar 72-600-asról. (Fotó: ATR Aircraft) | © AIRportal.hu

ATR 72-600 repülés közben, gyári színekben. A repülőgépgyár egyelőre nem közölt fényképet az első Air Madagaskar 72-600-asról. (Fotó: ATR Aircraft)

Az Air Madagaskar csaknem húsz éve ATR-üzemeltető, a légitársaság 1996-ban vette át az első ATR-jét, egy 42-300-ast, míg az újabb 500-as széria típusai 2005 óta üzemelnek a flottában. Henry Rabary-Njaka, az Air Madagaskar elnöke a mai gépátadón kiemelte, hogy társasága az új 600-as ATR első üzemeltetői között van Afrikában, és máris előrebocsátotta, hogy hosszabb távon hét gépes ATR -600-as flottával terveznek, vagyis még legalább két gép beszerzésére készülnek a későbbiek folyamán.

Az elnök szerint számukra nemcsak a korszerűbb kényelem és gazdaságos üzem volt megnyerő a legújabb generációs ATR-ben, hanem azon teljesítménye is, amely lehetővé teszi az üzemeltetőknek, hogy rövid, illetőleg kevésbé előkészített futópályákról is működtessék a típust. Az Air Madagaskarnál egyébként az ATR-eken kívül még 3 darab Boeing 737-300 és 2 darab Airbus A340-300 teljesít szolgálatot.

Az ATR-nek a mai napig több, mint 500 darab -600-as szériájú gépet sikerült értékesítenie. Gyári közlés szerint az afrikai és közel-keleti térségben több, mint harminc üzemeltetőnél 110-nél is több ATR van szolgálatban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!