Átadta a Boeing az Ethiopian Airlines első 737 MAX 8-asát, amely egyben Afrika első, új generációs amerikai gyártású keskenytörzsű repülőgépe is.
Július másodikán vette át az etióp nemzeti légitársaság első új generációs, a korábbiaknál is takarékosabb és gazdaságosabban üzemeltethető, új generációs keskenytörzsűjét az amerikai gyártótól.
Az ET-AVM lajstromjelű gép a MAX-ek szériafelszerelésének számító, az utasok számára magas komfortérzetet nyújtó Boeing Sky Interior kabinbelsővel érkezett Etiópiába.
Tewolde GebreMariam, a légitársaság vezérigazgatója a gép átvétele kapcsán arról beszélt, ügyfélorientált légitársaságként, és az új technológiák alkalmazásának képességével 72 éves történetük során mindig a legújabb repülőgépeket hozták el Afrikába.
Nincs ez másképp a 737 MAX esetében sem, amelyből a fekete kontinensen a legtöbbre, harminc darabra van szerződése az Ethiopiannek, a további gépeket növekedési tervük szerint 2025-ig folyamatosan veszik át.
Viszik a MAX-et, mint a cukrot
Mint arról beszámoltunk, a Boeing új generációs keskenytörzsűje bevezetési rekordot döntött, még soha nem sikerült egyetlen új repülőgép típusból sem megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből.
Emellett a típus kiemelkedően megbízhatóan üzemel, nem sok gondjuk volt még vele a légitársaságoknak, – ugyanez a konkurens Airbus A320neo-családról az ismert hajtómű problémák miatt nem mondható el – és talán ennek is köszönhető, hogy 180 új útvonalat nyitottak meg a légitársaságok az átvett MAX-példányokkal.
Eddig összesen 99 különböző megrendelő 4500 darab 737 MAX-re adott le rendelést, tehát a típusnak minden esélye megvan a 737NG-család (-500, -600, -700, -800 és -900) körülbelül 7000 darabos rendelési rekordjának megdöntésére, hogy a legkelendőbb típus legyen az amerikai gyár több, mint száz éves történetében.