A tajvani légitársaság lett a huszadik üzemeltetője a világ legnagyobb hatótávolságú kéthajtóműves áruszállító típusának.
A légitársaság a fennállásának 61. évfordulóján leplezte le frissen átvett, B-18771 lajstromjelű repülőgépét. A China Airlines még 2019-ben, a Paris Air Show-n rendelt hat darabot a Boeing 777F típusból, azzal a céllal, hogy 2021-re 15 százalékkal növekedjen az áruszállítási kapacitása.
A kéthajtóműves típus az egyik legfontosabb és legjövedelmezőbb piacon, Tajpej és Észak-Amerika között teljesít majd járatokat.
Hamarosan átnevezik a légitársaságot?
Szembetűnő, hogy az új repülőgép némileg módosított festésminában érkezett a légitársasághoz. A China Airlines név csak kis méretben került fel a törzs hátsó részére, a Cargo feliratot pedig a gyári tesztrepülések során készült fotók tanúsága szerint csak utólag matricázták fel.
A China Airlines átnevezése és arculatfrissítése nyár óta téma, mert Tajvan (hivatalos nevén: Kínai Köztársaság) légitársaságát könnyen összekeverik a Kínai Népköztársaságban működő versenytárssal, a név használata ellen Kína is tiltakozott.
A típus több mint 100 tonna árut vehet a fedélzetére, amelyet akár 9200 kilométerre is el tud szállítani közbenső leszállás nélkül. Akárcsak a légitársaság Boeing 747-esei, a 777F is képes 3 méter magas rakomány-egységek elszállítására, amely tovább növeli a flotta rugalmasságát.
A gyártó a teljes életciklusra kiterjedő szolgáltatást is nyújt a China Airlines számára, lefedve az üzemeltetés és a karbantartás területét is. Ráadásul a légitársaság nemrég írt alá olyan szerződést, amely biztosítja, hogy valós időben kapjon értesítést a repülőgépei állapotáról. Ez segíti a technikai személyzetet a problémák minél hamarabbi megoldásában, csökkentve ezzel a karbantartási időt.