A tajvani légitársaság lett a huszadik üzemeltetője a világ legnagyobb hatótávolságú kéthajtóműves áruszállító típusának.

A légitársaság a fennállásának 61. évfordulóján leplezte le frissen átvett, B-18771 lajstromjelű repülőgépét. A China Airlines még 2019-ben, a Paris Air Show-n rendelt hat darabot a Boeing 777F típusból, azzal a céllal, hogy 2021-re 15 százalékkal növekedjen az áruszállítási kapacitása.

A kéthajtóműves típus az egyik legfontosabb és legjövedelmezőbb piacon, Tajpej és Észak-Amerika között teljesít majd járatokat.

Hamarosan átnevezik a légitársaságot?

 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szembetűnő, hogy az új repülőgép némileg módosított festésminában érkezett a légitársasághoz. A China Airlines név csak kis méretben került fel a törzs hátsó részére, a Cargo feliratot pedig a gyári tesztrepülések során készült fotók tanúsága szerint csak utólag matricázták fel.

 

A China Airlines átnevezése és arculatfrissítése nyár óta téma, mert Tajvan (hivatalos nevén: Kínai Köztársaság) légitársaságát könnyen összekeverik a Kínai Népköztársaságban működő versenytárssal, a név használata ellen Kína is tiltakozott.

A China Airlines első Boeing 777F repülőgépe (Fotó: Boeing)

A típus több mint 100 tonna árut vehet a fedélzetére, amelyet akár 9200 kilométerre is el tud szállítani közbenső leszállás nélkül. Akárcsak a légitársaság Boeing 747-esei, a 777F is képes 3 méter magas rakomány-egységek elszállítására, amely tovább növeli a flotta rugalmasságát.

A gyártó a teljes életciklusra kiterjedő szolgáltatást is nyújt a China Airlines számára, lefedve az üzemeltetés és a karbantartás területét is. Ráadásul a légitársaság nemrég írt alá olyan szerződést, amely biztosítja, hogy valós időben kapjon értesítést a repülőgépei állapotáról. Ez segíti a technikai személyzetet a problémák minél hamarabbi megoldásában, csökkentve ezzel a karbantartási időt.