Múlt hét pénteken vette át első Boeing 737-900ER típusú utasszállító repülőgépét a Delta Air Lines. A SkyTeam-tag amerikai légitársaság 2011-ben jelentette be, hogy flottája modernizációja, illetőleg a költséghatékonyabb járatüzemeltetés érdekében 100 darabot rendel a legnagyobb 737-es típusból.

Elkészült a Delta Air Lines első Boeing 737-900ER (N801DZ) típusú repülőgépe, amelyet szeptember 27-én a gyártó át is adott megrendelője számára.

“Már nagyon vártuk, hogy megünnepelhessük a Deltával ezt a gépátadást, és büszkén követjük a Next Generation család 737-900ER típusának flottájukba való csatlakozását” – nyilatkozta John Wojick, a Boeing értékesítési alelnöke.

A típus kitűnően illeszkedik a Delta gépparkjába. Kategóriája legjobb hatékonyságát, gazdaságosságát, megbízhatóságát és utas-komfortját biztosítva áll a Delta flottamodernizációs programjában állított igények szerinti rendelkezésre – tette hozzá.

A Boeing 737-900ER a Next Generation típuscsalád legújabb és egyben legnagyobb tagja. Prototípusát 2006. augusztus 8-án mutatták be. Kilenc évvel azután, hogy az első 737NG (-700) a levegőbe emelkedett. Első megrendelője a Lion Air légitársaság volt, amely 2007. április 27-én vehette át 30 megrendelt gépéből az első példányt.

A típus hagyományos kétosztályos elrendezésben 180, de sűrűbb, egyosztáyos rendszerben akár 215 utas szállítására is képes. Maximális hatótáv-teljesítménye az előbbi, 180 üléses konfigurációval gyári adatok szerint 5990km, amihez két kiegészítő üzemanyagtartály és szárnyvégi wingletek segítik hozzá.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Delta Air Lines flottájában jelenleg 83 darab Boeing 737NG teljesít szolgálatot: 10 darab 737-700-as és 73 darab 737-800-as, amelyhez a flotta-homogenizációs szempontokat is figyelembe jól beleillik a 737-900ER. Az új típus fedélzetét, amelyen a Deltánál elsőként jelenik meg a Boeing SkyInterior kabinbelső összesen 180 ülésesre konfiguráltatja a társaság.

Korábbi bejelentés szerint a vállalat idén, vagyis 2013-ban összesen 12 darab Boeing 737-900ER-t vesz át. 2014- 2017 között évente 19, míg végül 2018-ban 12 gép csatlakozik a flottához. A típus elsősorban a mára már kevésbé költséghatékony 757-es flotta fiatalítását szolgálja, de lesznek olyan útvonalak, amelyeken a Boeing 767-es, vagy az Airbus A320-as váltótípusaként fog színre lépni a nagy 737-es.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!