Mexikó nemzeti légitársasága, az Aeroméxico is kér az Aviation Partners Boeing (APB) legújabb, a Boeing 737 Next Generation típuscsaládhoz fejlesztett kettős tollazatú szárnyvégéből. A közép-amerikai légicég 737-800 típusaihoz rendelte meg az elérhető legújabb wingletet.

Az Aviation Partners Boeing legújabb fejlesztése mögött 5 éves fejlesztő munka áll, amivel a jelenleg alkalmazott hajlított (Blended Winglet) szárnyvég struktúrájára építve kidolgozták a még hatékonyabb, a számítások szerint további 2%-os előnyt felmutató kettős tollazatú, Split Scimitar Wingletet. Február 6-a óta már az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tanúsítványát is élvező szárnyvégre nemrég pedig az Aeroméxico légitársaság is igényt formált.

Az Aeroméxico régóta fontos ügyfele az Aviation Partners Boeingnek. Jelenleg üzemben lévő teljes Next Generation 737-es flottája, összesen 47 darab 700-, és 800-as szériás gép, valamint három szélestörzsű Boeing 767-300ER típusa is wingletekkel törekszik a lehető legnagyobb fokú hatékonyságra, amely a 737-800-asok egy része esetében rövidesen új szintre emelkedik a kettős tollazatú szárnyvégek révén.


Corneel Koster tájékoztatása alapján első körben 13 darab 737-800-as Boeingkre építtetik ki az új szárnyvéget, amely számításaik szerint éves szinten gépenként közel 170 000 liter kerozin megtakarítását teszi lehetővé a légitársaság számára. Az Aeroméxico üzemeltetési igazgatója kiemelte, miközben a szárnyvégekre új kiegészítők kerülnek, bent a fedélzeten az utasok a Boeing SkyInterior (BSI) kabin kényelmét élvezhetik repülőútjaik során.

Az APB Split Scimitar Winglet terméke a teljes ma rendelhető Next Generation típuscsalád számára, sőt az ezeken alapuló BBJ (Boeing Business Jets) magángép modelleken is elérhető lesz. A soron következő berepülési programot a 737-900ER típuson fogják hamarosan elkezdeni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Menetrendszerű járaton először február 18-án, az indító légitársaság, United Airlines N37277 lajstromú Boeing 737-800 gépén debütált a Split Scimitar Winglet, amelynek előnye nemcsak az összességében mintegy 7%-os üzemanyag takarékosság növekményben mutatható fel, hanem az abból fakadó nagyobb hatótávban, vagy nagyobb hasznos teher kapacitásban is. A mexikói légitársaság esetében pedig egyik jobban jön mint a másik, mivel így a Mexikóvárosból induló dél-amerikai járataikon, például a perui Limába, vagy a venezuelai Caracasba is eredményesebb lehet az üzem.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!