Az Air France ráugrott az afrikai piacra azzal, hogy csatlakozott a KLM és a Kenya Airways által korábban létrehozott együttműködéshez. A franciák új járatot is indítottak Párizs és Nairobi között.

Afrika egyre inkább felkelti az európai légitársaságok figyelmét, és ez már a számokban is megmutatkozik: legutóbb a Lufthansa közölte, hogy kétszámjegyű bővülést mértek Európa és Afrika között, Magyarországról 17 százalékkal nőtt az utasok száma.

Most az Air France döntött úgy, hogy megerősíti pozícióit a fekete kontinensen: csatlakozott a KLM és a Kenya Airways 1995 óta létező joint-venture együttműködéshez, ezzel számos codeshare útvonallal gazdagodott a kínálat. Emellett saját új útvonalat is nyitottak: Párizsból Nairobiba indított új járatot a francia cég, amelyet a Boeing 787 Dreamlinerével repülnek.

Az Air France Boeing 787 Dreamlinere Everettben. (Fotó: Air France)

A codeshare megállapodások értelmében heti 24 járattal bővül a kínálat: ebből 3-at az Air France, 14-et a Kenya Airways, 7-et pedig a KLM üzemeltet majd Párizs, Amszerdam, illetve Nairobi között. A Kenya Airways hálózatán emellett további 26 célállomás kerül közelebb Európához, nairobi átszállással szinte az összes fontos afrikai város elérhetővé válik.

Az Air France-KLM az idei nyári menetrendi időszakban heti 489 járatot közlekedtet majd 51 afrikai célálálomásra. Ebből 34-et az Air France, 13-at a KLM, 15-öt a Transavia 2-t pedig a Joon üzemeltet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Afrikába egyebek közt azért is tud nagy mértékben emelkedni az utasszám az előző évihez képest, mert alacsony a bázis. A fekete kontinens a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbb, éves jelentése szerint a világ légközlekedésének mindössze 2,2 százalékát adja, a sorban következő Dél-Amerikában is kétszer annyian utaznak, a teljes forgalom 5 százaléka bonyolódik abban a régióban. Mindezek mellett a gépek töltöttsége is Afrikában a legalacsonyabb: átlagosan 72 százalék.