Az Air France-KLM új diszkont légitársasága, a Boost a tervek szerint az Air France-járatok 10 százalékát üzemeltetné 2020-tól. Az első gépük még a télen felszállhat.
Boost: Long haul low cost cégen töri a fejét az Air France
A társaság a ch-aviation szaklap szerint még a múlt héten árult el néhány részletet az idén télen elinduló, hosszútávú járatokat teljesítő diszkont leányvállalatával kapcsolatban. A tervek szerint a társaság 2018-tól összesen 18 darab, közepes hatótávolságú gépet bérelne wet-lease formában anyacégétől, az Air France-tól, 2020-ra pedig már tíz hosszútávú járatok repülésére képes géppel is rendelkeznek majd.
Decemberben a Boost hat darab Airbus A321-essel vág neki az üzemnek, nyárig további négy érkezik a flottába ugyenebből a típusból, majd (bár csak ideiglenesen) becsatlakoznak a ma már elavultnak számító, négyhajtóműves A340-300-asok is.. Az első Airbus A350-es 2019 telén érkezhet meg a légitársasághoz, 2021-től a flotta hat A320-asból, 12 darab A321-eseből és tíz darab A350-esből állhat.
Ezeket azokon a járatokon fogják bevetni, amelyeken a legnagyobb a verseny, mivel a Boost eltérő költségszintje miatt az Air France-hoz képest 15-18 százalékkal olcsóbban tudják üzemeltetni. Ehhez új kollektív szerződést kell kötni a szakszervezetekkel, és a fedélzeti szolgáltatás is fizetős is lesz.
A középtávú járatokat a Boost ráhordásra használja majd, és első időkben az üzemelés 70 százalékát az Air France-tól átvett, ma még veszteségesen üzemelő ázsiai járatok lesznek. A fennmaradó 30 százalékot az új járatok teszik majd ki, de arról egyelőre nem tudni, hogy mely célállomások kerülnek még fel a Boost térképére.
Az Air France-KLM a Boosttal válaszol az iparági kihívásokra, mivel az International Airlines Group (IAG) és a Lufthansa-csoport is üzemeltet már long haul low cost cégeket. A Levelnél már elindult a jegyértékesítés, az első gépet már birtokba is vette a low-cost cég, a Lufthansánál az Eurowings jelenti a diszkontosított alternatívát hosszútávú járatokon.