A pápua új-guineai Air Niugini légitársaság veszi meg a KLM Royal Dutch Airlines kivonásra ítélt Fokker 70-eseinek egy részét. A kilenc gépről szóló beszerzés a regionális flotta fejlesztését szolgálja, egyben lecserélve a meglévő turbolégcsavaros Bombardier típusokat.

Kapcsolódó cikk, előzmény Embraer E-Jeteket rendelt az Air France-KLM

A jelképes gépátvét a megállapodást követően. (Fotó: Air Niugini) | © AIRportal.hu

A jelképes gépátvét a megállapodást követően.
(Fotó: Air Niugini)

Az Air Niugini 2017-ig bezárólag készül végrehajtani a regionális flottája Fokker 70-esekkel való fejlesztését.

A holland gyártmányú, sugárhajtású típus nem ismeretlen a légitársaságnál. Jelenleg két F70-es is működik a gépparkban: az első idén áprilisban, a második októberben éppen a KLM-től érkezett. A folyamatban lévő harmadik pedig decemberben várható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tapasztalatok alapján, amelyeket hét Fokker 100-as is gazdagított az Air Niugininél a légitársaság döntéshozói arra az elhatározásra jutottak, hogy a Fokker a legjobb választás a szóba jöhető regionális típusok közül. Sir Federick Reiher vezérigazgató elmondta, hogy szempontjaikat a kanadai Bombardier Q400, illetőleg az európai ATR gyár típusain is végigfutatták, és így került ki végül győztesen a Fokker gyártmánya.

A vezérigazgató közlése szerint elsősorban a hatótáv és a sebesség voltak azok a jellemzők, amelyek egyértelműen a Fokker felé billentették a mérleget, mert az F70-es mintegy 35%-kal hosszabb útvonalak megtételére képes, miközben gyorsabban is tud repülni a turbolégcsavaros konkurenciával szemben. Elismerte továbbá a típus kényelmes utaskabinját és biztonságosságát is, amelynek kapcsán a korszerű navigációs rendszert, valamint a hátul, a szárny felett elhelyezkedő sugárhajtóműveket emelte ki.

A KLM Embraer E-Jetekkel váltja Fokkereit

A légitársaság Fokker 70-est hirdető plakátja.(Forrás: Air Niugini) | © AIRportal.hu

A légitársaság Fokker 70-est hirdető plakátja.
(Forrás: Air Niugini)

A gépbeszerzés érdekében az Air Niugini vezetői Amszterdamban a KLM Cityhopper-rel folytatott tárgyalások mellett a Fokker Services képviselőit is felkeresik, hogy a műszaki-karbantartási igényeiket fedező megállapodást is kössenek. A légitársaság ugyanis a kötelező szerviz mellett a fedélzetet hatékony LED világítással és WiFi hálózattal is fel szeretné vértezni, amelyben a Fokker ugyanúgy partner tud lenni.

A KLM regionális leányvállalata, a KLM Cityhopper számára az idősödő Fokkerek helyébe brazil gyártmányú Embraer E175 és E190 típusokat rendelt, összesen 17 darabot, amelyek szállításai a vállalat legutóbbi közlése szerint 2016 márciusa és 2018 júniusa között fog történni. A holland légitársaságnál most még 19 darab Fokker 70-es van szolgálatban. Három év múlva azonban kizárólag E-Jetek alkotják majd a gépparkot.

Az 1912-ben alapított holland Fokker repülőgépgyár 1996 óta nem gyárt újonnan repülőgépeket. A csőd után átmentett vállalatrész műszaki-karbantartási és részben alkatrész gyártási, illetőleg fejlesztési hátteret biztosít.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!