Két év múlva már csaknem félszáz A320-ast készül kibocsátani egy hónapban az Airbus. A legújabb gyártási ütemterv szerint ugyanis 2016-ban először negyvennégyre, majd negyvenhat darabra srófolják a termelékenységet, hogy eleget tudjanak tenni a megrendelői igényeknek.
Ezredik gépét adta át Kínában az Airbus
Már az ezredik Sharkletnél tart az Airbus
Az Airbus bizakodó, egészséges piaci keresletet lát előre, ezért úgy döntött gyorsít. Nagy az igény az A320-as típuscsaládra, amely hamarosan új generációs változatokkal is kiegészül, ezért, hogy az üzemeltetők rendeléseinek eleget tudjanak tenni, az ellátás stabil legyen, növelik a gyártási darabszámot.
Az európai repülőgépgyár jelenleg egy hónapban 42 gépes kibocsátással dolgozik, éppen annyival, amennyire a legnagyobb konkurens, az amerikai Boeing idén februárban állította a 737NG sorait. Az Airbus mai bejelentése szerint ők 2016-ban készülnek tovább lépni, először az első negyedévben 44, majd a második negyedévtől már 46 darabra. A Boeing 2017-re célozza a havi 47 gépes havi penzumot.
A négyféle törzshossz kivitelben kínált A320-as gépcsalád (A318/A319/A320/A321) az Airbus tulajdonképp legfontosabb terméke. A teljes rendelésállomány január végi adat szerint 10196 darab, amelyből addig 5924 gépet adtak át, és 5723 aktív szolgálatban is van, közel 400 légitársaságnál szerte a világban. Most készülnek átadni a 6000. példányt, amely az Air Arabia flottájának tagja lesz. Jól bevált, korszerű típus, amelynek továbbfejlesztett változata, az új hajtómű opcióval kínált NEO is rövidesen bevezetésre kerül, várhatóan 2015-ben.
Az Airbus az elmúlt öt év folyamán sorozatosan igyekezett a gyártás felfuttatására, 2010-ben még csak 36 gép készült egy hónapban, de 2011 augusztusában már 38, és 2012 első negyedévében már elérték a 40 gépes határt, sőt az év végéig bezárólag már ráálltak a jelenleg is érvényes 42-es havi produktivitásra.
A rendelések igen szép részét, 2610 darabot már a legújabb NEO verziók (A319neo/A320neo/A321neo) teszik ki, amelyek az új CFM LEAP-1A, vagy Pratt&Whitney PW1000G családból származó hajtóműveknek és Sharklet szárnyvégeknek köszönhetően 15%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak mai keskenytörzsű kategóriatársaiknál.
Az A320-as típus gyártása a franciaországi Toulouse, valamint a németországi Hamburg mellett a kínai Tiencsinben történik, de már javában építik az első amerikai szerelőüzemet az Alabama állambeli Mobileban, ahol várhatóan 2015-től indulhat meg a termelés. Toulouse kizárólag A320-asokat gyárt, Hamburg felelős az A318, A319, és A321 szerelésért, míg Tiencsin csak A320/A321-esekre specializálódott.
Az Airbus 1988. március 26-án adta át az első A320-ast, történetesen az Air France számára.