Két év múlva már csaknem félszáz A320-ast készül kibocsátani egy hónapban az Airbus. A legújabb gyártási ütemterv szerint ugyanis 2016-ban először negyvennégyre, majd negyvenhat darabra srófolják a termelékenységet, hogy eleget tudjanak tenni a megrendelői igényeknek.

Az Airbus bizakodó, egészséges piaci keresletet lát előre, ezért úgy döntött gyorsít. Nagy az igény az A320-as típuscsaládra, amely hamarosan új generációs változatokkal is kiegészül, ezért, hogy az üzemeltetők rendeléseinek eleget tudjanak tenni, az ellátás stabil legyen, növelik a gyártási darabszámot.

Az európai repülőgépgyár jelenleg egy hónapban 42 gépes kibocsátással dolgozik, éppen annyival, amennyire a legnagyobb konkurens, az amerikai Boeing idén februárban állította a 737NG sorait. Az Airbus mai bejelentése szerint ők 2016-ban készülnek tovább lépni, először az első negyedévben 44, majd a második negyedévtől már 46 darabra. A Boeing 2017-re célozza a havi 47 gépes havi penzumot.

A négyféle törzshossz kivitelben kínált A320-as gépcsalád (A318/A319/A320/A321) az Airbus tulajdonképp legfontosabb terméke. A teljes rendelésállomány január végi adat szerint 10196 darab, amelyből addig 5924 gépet adtak át, és 5723 aktív szolgálatban is van, közel 400 légitársaságnál szerte a világban. Most készülnek átadni a 6000. példányt, amely az Air Arabia flottájának tagja lesz. Jól bevált, korszerű típus, amelynek továbbfejlesztett változata, az új hajtómű opcióval kínált NEO is rövidesen bevezetésre kerül, várhatóan 2015-ben.

Az Airbus az elmúlt öt év folyamán sorozatosan igyekezett a gyártás felfuttatására, 2010-ben még csak 36 gép készült egy hónapban, de 2011 augusztusában már 38, és 2012 első negyedévében már elérték a 40 gépes határt, sőt az év végéig bezárólag már ráálltak a jelenleg is érvényes 42-es havi produktivitásra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sharkletes A320 prototípus berepülés közben. Az új szárnyvég a NEO-családon már alapfelszereltség. (Fotó: Airbus)


A rendelések igen szép részét, 2610 darabot már a legújabb NEO verziók (A319neo/A320neo/A321neo) teszik ki, amelyek az új CFM LEAP-1A, vagy Pratt&Whitney PW1000G családból származó hajtóműveknek és Sharklet szárnyvégeknek köszönhetően 15%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak mai keskenytörzsű kategóriatársaiknál.

Az A320-as típus gyártása a franciaországi Toulouse, valamint a németországi Hamburg mellett a kínai Tiencsinben történik, de már javában építik az első amerikai szerelőüzemet az Alabama állambeli Mobileban, ahol várhatóan 2015-től indulhat meg a termelés. Toulouse kizárólag A320-asokat gyárt, Hamburg felelős az A318, A319, és A321 szerelésért, míg Tiencsin csak A320/A321-esekre specializálódott.

Az Airbus 1988. március 26-án adta át az első A320-ast, történetesen az Air France számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!