Törölte az Airbus A350XWB gépcsalád legkisebb típusváltozatára, a 800-as szériára szólt rendelését az Alitalia. A manapság komoly pénzügyi gondokkal küzdő olasz légitársaságnak foglalása érvényben maradása esetén egy tucatnyi extra szélestörzsű Airbusa lett volna.

Újabb megrendelő lépett vissza a legkisebb A350-es, a 800-as vásárlásától. Ezúttal az Alitalia törölte 12 darab repülőgépre szóló szerződését, amelyet eredetileg még az Air One kötött 2008 júniusában a hosszú távú járatainak beindítására. A rákövetkező évben a légitársaság egyesült az Alitaliával, amely onnantól kezdve anyacégként igazgatta tovább az Air One működését, és vele együtt rendelkezett többek közt a géprendelési szerződésekről is.

Az Air Transport World (ATW) légiközlekedési szakmai portál megpróbálta elérni és kommentárra bírni az érintett feleket, rákérdezve a döntés indokára, illetőleg várható kihatásaira, de sem az Alitalia, sem az Airbus repülőgépgyár részéről a múlt hét végéig, péntekig bezárólag nem érkezett válasz a megkeresésekre.

Az Airbus ily módon frissített rendelésösszesítő adatbázisa szerint már csak 34 darab A350-800XWB-re van érvényes foglalás a légitársaságok részéről. Legutóbb a Libyan Airlines lépett vissza és konvertálta négy gépes rendelését a hosszabb törzsű, 900-as szériára, amelyből összehasonlításképp érdemes megjegyezni, összesen 589 darabot sikerült eddig értékesítenie az Airbusnak.

Öt ügyfél, 34 rendelés és egy még eldöntetlen mentőakció

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus még megmaradt A350-800 ügyfelei, 8-8 géppel az Aeroflot és az Asiana Airlines, két géppel az AWAS lízingcég, hattal a Hawaiian Airlines és végül tízzel a Yemenia. Új megrendelés nincs a típusra. Ez viszont felettébb szerény mennyiség a program életben tartásához.

Az Airbus ezért idén év elején azzal állt elő, hogy módosít a 800-as méretein, egy kicsit átfaragva, megnagyobbítva a gépet mentőakciót indít, amely reményeik szerint vonzóbbá teheti azt a légitársaságok körében. Programzárásról tehát egyelőre nincs szó, a gyáriak a törzs kisebb meghosszabbításán gondolkodnak, amellyel több utas kerülhetne a fedélzetre, de végleges döntés még nem született, a nagyobb A350-esek viszont kinyilvánított előnyt élveznek a fejlesztésben.

Az Airbus értékesítési vezetője, John Leahy legutóbb arról beszélt, hogy a 800-ast csak az 1000-es széria után szeretnék forgalomba bocsátani, ami 2017-nél előbb nem valószínű. Koncentrációjuk addig a 900-as idei forgalomba vezetésére, a leghosszabb törzsű 1000-es kidolgozására, gyártásának beindítására, valamint a 900-ason alapuló Regional változatra esik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!