A berepülési program újabb állomásaként ezúttal Dallas Fort Worth nemzetközi repülőterére érkezett az Airbus legújabb szélestörzsű típusa, az A350XWB. Az MSN2 gyári számú különleges, karbon mintázatú festést viselő prototípus az első A350-es Airbus, amely az Amerikai Egyesült Államokba repült.

Az Amerikai Egyesült Államokba repülte berepülő flottája MSN2 gyári számú A350-900XWB prototípusát az Airbus. Az európai repülőgépgyár pilótái vasárnap késő este szálltak fel a géppel a toulouse-i bázisról, hogy aztán a típus történetében először amerikai (USA) földön landoljanak, Dallas Fort Worth nemzetközi repülőterén.

A landolást megelőzően, útban Dallas felé az A350-es alacsonyan áthúzott a kinstoni Spirit AeroSystems Composite Center of Excellence gyárkomplexuma felett, hogy tiszteletét tegye a típusnak a törzs egyes, valamint a szárnyfőtartó kompozit elemeit előállító amerikai beszállítói partner számára.

A texasi látogatás elsődleges célja, hogy az Airbus élőben is bemutassa a típust egyik leendő üzemeltetője, az American Airlines számára, ezért amikor a karbon mintázatú festést viselő prototípus megérkezett, az American Airlines hangárjában állították ki, ahol a légitársaság mellett a média meghívott képviselői is szemügyre vehették a vadonatúj gépet, amely mindössze két hónapja, február 26-án emelkedett először a levegőbe. Az MSN2 az első A350-es prototípus, amelynek fedélzete már teljes értékűen ki van építve utasülésekkel, így esetében már a kabinban is van mit körbejárni, kipróbálni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MSN2 A350-900XWB az American Airlines hangárjában Dallasban. (Fotók: Dallas Fort Worth International Airport)


A Fort Worth repülőtéren bázisoló American Airlines egyébként 22 darab A350-900XWB-re rendelkezik érvényes rendeléssel. A gépeket annak idején, 2007-ben még a US Airways foglalta le magának, de időközben a két légitársaság egyesült, így most már az American nevén fut az eredetileg csak négy darab 900-as szériájú A350-est tartalmazó szerződés, a fennmaradó 18 gép ugyanis a rövidebb törzsű 800-asra szólt. Ezt azonban tavaly év végén a társaság mind 900-asra konvertálta.

Öt prototípus lesz, négy már szolgálatban
Az Airbus összesen öt prototípust épít az A350-900XWB berepülési programja számára, amely négy géppel eddig mintegy 1600 repült órát gyűjtött. A forgalomba bocsátáshoz szükséges hatósági tanúsítványokat a típus várhatóan 2014 harmadik negyedévére szerezheti meg. Az A350XWB indító légitársasága a Qatar Airways lesz.

Extrém időjárási tesztek, pluszban és mínuszban Floridában

A dallasi vendégeskedést követően az A350-es Floridába folytatja útját, ahol a berepülési programmal szorosabban összefüggő komoly tesztsor vár rá. Itt kerül sor ugyanis a típuson eddig még el nem végzett extrém időjárási körülmények közötti próbákra. Az Eglin Légibázison működő McKinley Climatic Laboratory azért nyújt értékes próba lehetőséget, mert speciális hangárjában akár a -50 Celsius fokos fagytól egészen a perzselő +50 fokos hőségig szimulálni tudják a klimatikus viszonyokat, közben különféle időjárási jelenségeknek, mint például esőnek, ónos esőnek, vagy éppen havazásnak kitéve az A350-es legfontosabb rendszereit.

Az MSN2 A350-900XWB a McKinley időjárási hangár-laboratóriuma előtt, balra mellette látható a Bombardier CSeries prototípusa, mivel annak is itt végzik hasonló célú tesztjeit. (Fotó: Airbus)


Az Airbusnak így nemcsak egyetlen adott hőmérsékleti, vagy időjárási viszony közepette adatik lehetősége többek közt a hajtóművek, a segédhajtómű, valamint az utasellátó-rendszerek működőképességét próbára tenni, hanem az időjárás-változásból, a szélsőségekből adódó viszontagságok hatásait is vizsgálhatják.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!