Az orosz kormány döntést hozott egy 130 férőhelyes repülőgép megvalósításáról, melyet Szuhoj SuperJet NG néven kívánnak létrehozni. Mindezt a Vedomosti hírportál közölte az ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes, Jurij Slusar szavaira hivatkozva. A Russian Aviation hírportál szerint 2019-2020 környékén kezdődhet meg a repülőgép gyártása.

A fejlesztéshez szükséges pénzösszeget egy ezt megelőző vizsgálat után tudják majd megállapítani. Ezt az összeget a gyártó vállalat, a United Aircraft Corporation fogja előteremteni a miniszterhelyettes nyilatkozata alapján. “Jelen pillanatban a projekt nem igényel érdemi befektetést. Évente körülbelül 300 millió rubel azonban erre a programra van elkülönítve.” – erősítette meg az információt az UAC képviselője.

“Az NG típus egy átmenet lesz a Sukhoi Civil Aircraft Company által gyártott Szuhoj SuperJet 100 és az Irkut Corporation által fejlesztés alatt álló MS-21-es típus között” – tette hozzá az UAC egyik képviselője. A SuperJet 100 sárkány középső szekciójának meghosszabbított változata lesz majd NG alapja. A típus többi elemét inkább az MS-21-es repülőgépből örökli majd.

Az MS-21 család legkisebb tagja 180 férőhellyel rendelkezik majd, míg a SuperJet NG a 90-160 üléses szegmensben lesz pozícionálva. Elképzelhető, hogy az UAC mindhárom típust egy márkanév alatt állítja majd elő a jövőben.

Az új keskenytörzsű típus az Irkut MS-21 kompozit szárnyát és Pratt&Whitney 1000G hajtóműcsaládját fogja használni egy, az UAC-hoz közeli forrás szerint. A Snecma és NPO Saturn koprodukciójában kifejlesztett SaM146-os hajtómű nem rendelkezik elegendő tolóerővel egy 130 üléses repülőgép kiszolgálásához. Ez csupán a SuperJet Stretch 115 férőhelyes változatánál lesz alkalmazva, amely 2016-ban állhat szolgálatba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MS-21 és a SuperJet program technikai megoldásainak felhasználásával radikálisan csökkenhet az új típus fejlesztési költsége, mely így “csupán” több száz millió dollárt emészthet fel. Összehasonlításképpen, az MS-21 típus megvalósítása – mely eddig igencsak elméleti szinten létezik – 8 milliárd dollárba kerülhet az államnak és az Irkut Corporation-nek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!