Új komfortosztályt vezet be vadonatúj típusának, a Boeing 777-300ER-nek fedélzetén az Aeroflot. Az orosz nemzeti légitársaság legújabb zászlóshajója, az összesen 402 üléses, megnövelt hatótávú triplathetes február 2-án, délután 5 óra előtt 10 perccel érkezett meg Moszkvába.

Január 30-án vette át az amerikai repülőgépgyártól első Boeing 777-300ER típusú repülőgépét az Aeroflot, amely két nappal később, február 1-jén már menetrendszerű forgalomba is tervezte állítani a 73.9 méter hosszú óriásgépet, de mint arról korábban beszámoltunk az hatósági okokból halasztásra kényszerült. A orosz flotta első 777-300ER-je így csak február 2-án érkezett meg Moszkvába.

A légitársaság egyelőre nem kívánta kommentálni a kellemetlen helyzetet. Annyit azonban leszögeztek, hogy részükről minden szükséges határidőt betartottak az új típus szabályos és a határidőknek megfelelő szolgálatba állításának érdekében, ezért kártérítési igénnyel is fordulnak az illetékesekhez. A vállalat reményei szerint egyébként még február hónapban felszállhat az első B777-300ER típussal teljesített menetrendszerű járatuk.

A Boeing 777-300ER az Aeroflot új zászlóshajója. A flotta eddigi legnagyobb típusa az Airbus A330-300-as volt, amely összesen 302 utast szállíthat. A triplahetes Boeing ezzel szemben háromosztályos elrendezésben 402 utast vehet fedélzetére: a business osztályon 30, az új Comfort osztálynak nevezett prémium turista osztályon 48, míg a hagyományos turista osztályon 324 fő foglalhat helyet. Az ülések elrendezése utóbbi felsorolás sorrendjét követve: 2-2-2 a Businessen, 2-4-2 a Comforton és 3-4-3 a turista osztályon.

A fedélzeten nyújtott szolgáltatás terén a legnagyobb újdonságot a Comfort osztály bevezetése jelenti. A manapság egyre népszerűbb prémium turista osztályon nagyobb lábteret és kényelmesebb, 80 fokban dönthető üléseket kínál az Aeroflot. A Thales által kiépített fedélzeti szórakoztató rendszert 10.6″-os monitorokon élvezhetik az itt helyet foglalók. A hosszú repülőutakat nehezen viselő lábak pihentetésre pedig külön lábtartó is szolgál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Business, a Comfort és a turista osztály a légitársaság fotóin (Forrás: Aeroflot)


Az Aeroflot azokra az üzletemberekre is gondol, akik beosztásuknál fogva még nem a jóval drágább business osztályra, de már nem is a szűkösebb turistára váltanak helyet, ugyanis kihajtható dolgozóasztal és flexibilisen állítható olvasólámpa teszi lehetővé a hatékonyabb út közbeni munkát.

A Comfort osztály utasainak piperecsomag és a business osztály menüjéből választott meleg ételválaszték is jár. A becsekkoláskor elsőbbségi adminisztráció, valamint két (legfeljebb 23kg-os) poggyász és egy 10kg-os kézipoggyász ingyenes feladási lehetősége is a jegy árában foglaltatik.

Megérkezett Moszkvába az Aeroflot jelenlegi legnagyobb utasszállító típusa, a Boeing 777-300ER.
A fotókat a légitársaság moszkvai sajtóközpontja küldte az AIRportal.hu részére.


Nem csoda hát, hogy a február 1-jén halasztásra kényszerült Boeing 777-essel teljesítésre jelölt bangkoki járatokon, a típus szolgálatba állításáig, azoknak az utasoknak, akik a Comfort osztályra foglaltak helyet az Aeroflot a Boeing 767-es, valamint A330-as cseretípusokon businessre “upgradeli” a megváltott jegyeket.

Az Aeroflot 16 darab Boeing 777-300ER-t állít szolgálatba. Az első VP-BGB lajstromú gép, amely Mihail Kutozov, a napóleoni háborúk híres orosz tábornokának nevét viseli a Seremetyjevói nemzetközi repülőtérről fog üzemelni. A típussal a tervek szerint februárban Bangkokba, márciustól Phuketre, áprilistól New Yorkba, Hong-Kongba és a Kamcsatka-félsziget központjába, Petropavloszk-Kamcsatszkijba, májustól pedig Szöulba közlekednek menetrendszerint járatok.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!