2021-re kaphatja meg légialkalmassági engedélyét az orosz gyártású Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel felszerelt MSz-21-es változat, míg a Pratt & Whitney PW1400-asokkal repülő verzió már 2019-ben kereskedelmi forgalomba állhat.

Az PD-14-es erőforrást gyártó UEC-Perm nemrég írt alá szerződést az MSz-21 új generációs keskenytörzsű repülőgép gyártójával, az Irkut Corporationnel, öt darab repülési tesztekhez szükséges erőforrás leszállításáról.

Jelenleg egy Il-76-os szárnyára szerelve tesztelik a PD-14-es hajtómű prototípusát. (forrás: UAC)

Az irkutszki üzem év végén kaphatja majd meg a PD-14-eseket, miután az új hajtómű tanusítási programja lezárult.

Amennyiben minden a tervek szerint alakul, 2019-ben felszállhat az MSz-21 orosz tervezésű és gyártású hajtóművekkel felszerelt prototípusa is.

Ez után minden olyan tesztet végrehajtanak majd a géppel, mint PW1400-as hajtóművel szerelt változattal, ez másfél-két évig tart majd  – írta a Russian Aviation Insider.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Irkut MSz-21 másik, Pratt & Whitney PW1400-as hatóművekkel szerelt változatának tesztrepülései jelenleg is folyamatban vannak, a második prototípus február végén kapcsolódik majd be a tesztprogramba. A típus ezen változata várhatóan 2019-ben kapja meg légi alkalmassági engedélyét.

Az új keskenytörzsű bevezető légitársasága várhatóan az orosz Red Wings lesz, a céghez 2019 második felében érkezhet majd meg az első példány. Jelenleg az MSz-21 175 példányára van fix megrendelése a gyártónak, ezek közül a legtöbbet, 85 darabot az Avia Capital lízingcég rendelte.

Amint arról február elején beszámoltunk, az Aeroflot orosz nemzeti légitársaság 50 darab MSz-21-es repülőgépre adott megrendelést a gyártónak. A megállapodás keretében az orosz Rostec lízingcége az Aviacapital-Service finanszírozza a légitársaság számára az ötven MC-21-300-as beszerzését, az üzlet értéke mintegy 5 milliárd amerikai dollár a lízingdíjakat és karbantartási költségeket beszámítva.

A repülőgépeket 169 utas szállítására székezik be, 16 üzleti és 153 turista osztályú üléssel.

Az első 25 repülőgépet Pratt & Whitney PW1400G-JM hajtóművekkel szállítja a gyártó, a második 25 darab esetében a légitársaságnak opciós joga van PD-14, orosz gyártású hajtómű megrendelésére.

Az első repülőgépet 2020 első negyedévében adja át a gyártó az Aeroflotnak a tervek szerint, a további repülőgépek pedig 2026-ig bezárólag állnak forgalomba a cég flottájában.

Forrás: Irkut