Április 22-én az USA-ban is forgalomba állt az olasz-francia ATR repülőgépgyártó legújabb, -600-as szériájának első három példánya a Silver Airways színeiben.

Forrás: ATR

A típus első, 1 óra 15 perces repülési idejű amerikai kereskedelmi járatát Fort Lauderdale-ből teljesítette Key Westre.

A magántulajdonú Silver Airways a széria rövidebb törzshosszú, 42-600-as változatából vett át hármat nemrégiben, ezzel az első légitársaság lett, amely az USA-ban forgalomba állította a regionális gépcsalád legújabb változatát.

A gépeket a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcégen keresztül kapta meg a Silver Airways, és főként az ország délkeleti részében, a Bahamákon, valamint a Karib-térségben tervezi velük járathálózata bővítését.

Az új, 46 utasra székezett ATR-ek a légitársaság flottáját eddig kizárólagosan alkotó Saab 340-esekkel szemben magasabb utazósebességre képesek és kapacitásuk is harmadával nagyobb, üzemeltetésük ennek köszönhetően jóval gazdaságosabb.

Hirdetés

Ezzel a lehető legalkalmasabbak rövid -és középtávú járatok teljesítésére a belföldi és nemzetközi forgalomban egyaránt, kabinjuk pedig a nyaralni vágyó utasok mellett az üzleti utasok igényeit is kielégíti.

Emellett a típuscsalád gépein a legmagasabb minőségi sztenderdek szerint kialakított digitális pilótafülke található, nagyméretű kijelzőkkel, ennek is köszönhetően a pilóták munkaterhelése jóval kisebb, mint az elődtípusokon.

A Silver Airways a tervek szerint 2020-ig húsz új ATR-rel bővíti és modernizálja flottáját.

Ezek közül várhatóan legalább három a hosszabb törzsű, mintegy hetven utas befogadására képes ATR 72-600-as lesz, ennek forgalomba állásához azonban még szükség van az amerikai hatóságok jóváhagyására, amelynek megérkezéséig csak a 42-esekkel üzemelhet a légitársaság.

Ezen felül a cégnek opciós megállapodása van a lízingcéggel további harminc regionális gép hosszú távú bérlésére, ezek lehívásáról később döntenek, a járathálózat bővítése, és az utasszám növekedésének függvényében.

Az azonban biztos, hogy a mostani Saab 340-es flottáját teljes egészében kiváltja a Silver Airways az új olasz-francia gépekkel, mivel előbbi típus üzemeltetése egyre költségesebb a dráguló karbantartás miatt, amit a gépek húsz év feletti átlagéletkora tesz szükségessé.