Az év harmadik hónapjában is folytatódott az utasforgalom emelkedése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren. Márciusban csaknem 9%-kal többen fordultak meg a budapesti légikikötőben, mint egy évvel korábban. A diszkont légitársaságok szinte kötelező ugrásszerű növekedését ebben a hónapban már a hagyományos légitársaságok szegmensében is tudták tartani. A növekedéssel pedig Budapest messze megelőzte régiós versenytársait.
2011 harmadik hónapjában 637 000 utas fordult meg a magyar főváros légikikötőjében. Ez az utasszám pontosan 8,9%-kal több mint tavaly márciusban. Az első negyedév tekintetében pedig 7,5%-kal áll jobban a repülőtér idén, mint 2010-ben. Valamennyi terminál forgalma emelkedett: az 1-es terminálon 9,9%-kal, a 2A terminálon pedig 12,7%-kal több utas fordult meg az év harmadik hónapjában, sőt a februári csekély emelkedést követően a 2B terminál forgalma is további 0,8%-os növekedést mutat. Emellett a gépmozgások (fel- és leszállások) száma is újra emelkedett. Idén márciusban 2,9%-kal több légijármű fordult meg a repülőtéren, mint 2010 kora tavaszán.
A növekedés motorját február után márciusban is a hagyományos/menetrendszerű légitársaságok jelentették, amelyek forgalma 25,9%-kal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. Különösen jól teljesített a Lufthansa, az Air France és a British Airways, miközben a diszkont szegmens éllovasa továbbra is a WizzAir és az EasyJet. A fapados társaságok együttesen 5,8%-kal szállítottak több utast.
Nemcsak a gépmozgások száma, hanem a gépek kihasználtsága, az ún. load factor is emelkedett 2,1%-kal, ami azt jelenti, hogy márciusban átlagosan 68%-os telítettséggel működtek a járatok. A hagyományos légitársaságok között a legjobb kihasználtsággal az ír Aer Lingus, a KLM, valamint a svájci Swiss légitársaság gépei közlekedtek, a fapadosok között pedig az EasyJet, a Wizzair és a Jet2.com jeleskedett.
A márciusi utasforgalom alakulásában még alig játszott szerepet SkyCourt (Égi Udvar) megnyitása, hiszen az új utasforgalmi csarnokot épp a hónap végén, március 27-től, a téli-nyári menetrend fordulójától vehették birtokba az utasok. Az április lesz az első teljes hónap, amikor az új épület is „élesben” működik, ennek hasznát pedig elsősorban az utasok élvezhetik. Fontos fejlemény az is, hogy ebben a hónapban már naponta közlekedik New York és Budapest között az American Airlines új járata, ez is nyilvánvalóan erősíti majd a statisztikák adatait.