A Serve Air Cargo Boeing 737-300-asa egykor HA-LEG lajstromjellel és Szent István névvel a Malév flottájában repült.
A 9S-AKK lajstromjelű repülőgép május 5-én éjszaka a Kongói Demokratikus Köztársaság fővárosa, Kinshasa repülőterén a leszálláskor kicsúszott a futópályáról.
A közel 33 éves repülőgép a közösségi médiában megjelent felvételek és a német JACDEC repülésbiztonsággal foglalkozó szervezet posztja szerint olyan súlyos károkat szenvedett, hogy valószínűleg nem éri meg megjavítani.
A balesetben érintett repülőgép 1991-ben hajtotta végre első felszállását és 2004-ig HA-LEG lajstromjellel a Malév flottájában repült – hívta fel figyelmünket lapunk egy olvasója.
UPDATE: Daylight footage suggests the extent of damage to 9S-AKK is likely beyond economical repair. @rvadrc pic.twitter.com/GtBI3zJaIy
— JACDEC (@JacdecNew) May 6, 2024
Amint arról a légitársaság csődjének 12. évfordulóján, a flotta sorsáról szóló cikkünkben megírtuk, a repülőgépet 1991-ben II. János Pál pápa első magyarországi látogatása alkalmával Szent István nevére keresztelték.
A repülőgépet 2004-ben a Malév visszaadta a lízingbe adónak, majd 2005-től 2008-ig az amerikai Kitty Hawk Aircargo flottájában repült áruszállítóvá alakítva.
A 737-es ezt követően Kínában repült, 2016-ig a Donghai Airlines, utána a YTO Cargo cégnél, 2020-ban pedig a Kongói Demokratikus Köztársaságba került, 9S-AKK lajstromjellel a Serve Air Cargo flottájába.
Serve Air Cargo Boeing 737-300F (9S-AKK, built 1991) sustained substantial damage in an apparent runway excursion at Kinshasa-N'Djili Intl Airport(FZAA), DR Congo ending up on soft ground. @fl360aero pic.twitter.com/1UyseZo2dA
— JACDEC (@JacdecNew) May 5, 2024