Eddig be nem töltött repülési jogokat adhat ki a kormány, a tárgyalások már megkezdődtek – értesült az AIRportal iparági forrásokból.

A PSO (Public Service Obligation) tárgyalások lezárása után új útvonalak nyílhatnak Budapestről, az EX-YU légiközlekedési hírportál szerint az Adria Airways már be is szállt a tárgyalásokba, de nem csak a magyar főváros és Ljubljana közti útvonalra repülnének rá.

A tőkeemelés előtt álló Adria Airways az unió új légügyi stratégiáját használná ki a terjeszkedéshez, és nem csak a magyar, hanem az egész közép-európai piacon szeretné erősíteni pozícióit, valamint sikeresen pályáztak a nem rég csődbe ment Estonian Air útvonalainak üzemeltetésére kiírt pályázaton is.

Akár bázist is nyithat az Adria Airways Budapesten

Népszabadság: magyarok is beszálltak volna az Adria Airways-be

A Népszabadság értesülései szerint a kormány megbízásából másfél-két évvel ezelőtt még többször tárgyaltak magyarok a szlovén légitársaság és a kormány illetékeseivel arról, hogy magyarok beszállnának az akkor még pénzügyileg gyengélkedő légitársaságba, amely megfelelően feltőkésítve nagyon is egészséges költségszint mellett tudna működni. Ezért felvetődött, hogy létrehoznak egy kis budapesti bázist is regionális útvonalakkal. Akkor magyar oldalról láttak üzleti lehetőséget a dologban, de a tárgyalások megszakadtak, az Adria Airways pedig más befektetőt talált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A portál cikke idézi Peter Gašperšič, szlovén közlekedési minisztert, aki szerint az Adria Airways sikerrel pályázhat a magyar kormány által betölteni kívánt, számos útvonalra szóló repülési jogra.

A légitársaság Ljubljana mellett az elmúlt években két bázist is nyitott Európában, de a koszovói Pristina és a lengyelországi Lodz repülőterén működő bázisok mellett 2016-ban egy repülőgéppel az albán fővárosból Tiranából is repülnek majd.

A Star Alliance tag Adria Airways vezérigazgatója, Mark Anžur is az európai terjeszkedésben látja a cég jövőjét, mert a szlovén légiközlekedési piac lehetőségei – az ország méreténél fogva – igen korlátosak és a cég gazdaságos működtetése szempontjából nem kielégítőek.

“Stratégiánk, hogy ne csak egy szlovén légitársaság, hanem európai légifuvarozó legyünk.” – jelentette ki a vezérigazgató.

Az Adria Airways egyik CRJ-200 regionális repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Adria Airways egyik CRJ-200 regionális repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)


A légitársaság flottájában 6 darab Bombardier CRJ900LR, három Airbus A319 és egy-egy Bombardier CRJ700ER és CRJ200LR repülőgép üzemel jelenleg.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!