A forgalmi adatokból kiindulva a Párizstól északra lévő Beauvais, illetve Marseille lehetnek a Ryanair első francia bázisai az anna.aero elemzése szerint.
A Ryanair az elmúlt években folyamatosan rá volt pörögve a legnagyobb piacokon való jelenlét növelésére, Németországban és Olaszországban is látványosan sikerült növekedniük, a németeknél még a korábban elképzelhetetlen frankfurti bázisnyitást is meglépték.
Eközben Európa egyik legnagyobb piacán, a francián látványosan tartózkodtak a bázisnyitástól. Ennek oka abban is keresendő, hogy O’Leary a francia sztrájkok legnagyobb „fanatikusa”, ahol tudja, ott átkozódva szidja a légiforgalmi irányítókat, akik miatt a légiközlekedési piacon többször is több napos sztrájkok voltak.
Ennek ellenére a Ryanair 2017-ben az egy évvel korábbihoz képest 8 százalékkal növelte kapacitásait a francia piacon, a nemzetközi piacon 10 millió, a belföldin 400 ezer széket biztosítottak. Jól látható tehát, hogy a nemzetközi kapcsolatok hajtják a francia üzemelést, a belföldi forgalom 2010-ben még 10, 2017-ben már csak 4,5 százalékot tett ki, ugyanakkor 8 év alatt négyszeresére nőtt a belföldi kapacitás. A három legtöbb járatot kiszolgáló repülőtér Beauvais (heti 182 járat) mellett Marselle (124) és Toulouse (62), így ezek a repülőterek lehetnek a legnagyobb valószínűséggel az új bázisok, de Bordeaux-ban (31), Carcassonban (30) és Beziersben (21) is erősnek mondható az ír fapados jelenléte.
Franciaország jelenleg a nyolcadik legnagyobb piac a Ryanair számára, 32 repülőtérre repülnek, ezek közül mindössze kilencről érhető el belföldi járat. Érdekes azonban, hogy a portugál piacra ugyanakkora kapacitást biztosít, mint a franciára. A legtöbb széket egyébként (26,7 milliót) Olaszországban ajánlják, ezzel piacvezetők a dél-európai országban.