Sydney és Melbourne lesznek az Etihad Airways jövő év végén szolgálatba álló vadonatúj szélestörzsű típusának, az Airbus A380-800-asnak az első menetrendszerű célállomásai – jelentette be James Hogan, a légitársaság elnök-vezérigazgatója múlt heti ausztráliai útja során.

Nem véletlenül szerepelnek ausztrál városok az Etihad Airbus A380-asának első célállomás tervei között, ugyanis az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága legújabb expanziós programjával tovább készül növelni szerepét az Abu Dhabi és Ausztrália közötti légi forgalomban.

Az A380-as bevezetése mellett 2014-től új prémium várók épülnek a sydney-i és melbourne-i repülőtereken, növelik a meglévő brisbane-i és melbourne-i járatok sűrűségét, valamint egy új összeköttetést is teremtenek, miután Perth is felkerül az Abu Dhabiból elérhető ausztrál célállomások kínálatába.

James Hogan arról is beszámolt, hogy az ausztrál hatóság jóváhagyta, hogy cége a jelenlegi 10%-os tulajdoni hányadát csaknem megduplázza és 19.9%-ra növelje a Virgin Australia légitársaságban, ami ugyancsak meghatározó lépése a jövőbeni stratégiai együttműködésnek.

Az Etihad Airways hetente 28 járattal van jelen Ausztráliában. A helyi partner révén pedig regionális viszonylatban mintegy 45 célállomás áll rendelkezésre az Abu Dhabiból érkezőknek. Nemcsak ausztrál, hanem új-zélandi és távol-keleti városok is elérhetők a Virgin Australia gépeivel. Visszafelé tekintve Abu Dhabi pedig kitűnő elosztó-központként szolgál az útjukat Európába, vagy Afrikába folytatni kívánók számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad Airways összesen 10 darab A380-800-ast rendelt flottája számára. Az első gépet várhatóan a jövő év vége felé veszik át. A kabint háromosztályos elrendezésben konfiguráltatja a légitársaság, amelynek vezetője azt is elárulta, hogy ahogy bővül a Superjumbo géppark London és New York is felkerül majd a típus útvonalai közé.

A honi vetélytárs, a dubai székhelyű Emirates a világ legnagyobb A380-as üzemeltetője; folyamatosan bővülő flottája jelenleg 35 darab A380-800-ast számlál. A dohai Qatar Airways-nek azonban még egyetlen A380-asa sincs. Megrendelésük viszont van, méghozzá három darabbal többre, mint az Etihadnak. A katariak első óriásgépe várhatóan jövő tavasszal áll szolgálatba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!