Az Air Mauritius a párizsi légiszalonon vette át és mutatta be második Airbus A330-900neo szélestörzsűjét, amelyet az ALC lízingcégen keresztül finanszírozva állított forgalomba.
Az első példányt még áprilisban vette át a légitársaság, ezzel pedig már az Airbus mindkét új generációs szélestörzsűjét üzemelteti az Air Mauritius, hiszen a flottában megtalálható az A350-es is. A kisebb kapacitású A330-900neo-kal a kiöregedett, négyhajtóműves A340-300-asait váltja a cég.
A második, egyben utolsóként átvett 3B-NBV lajstromjelű példányt a gyártó az Air Asia ugyanilyen típusú gépe után, párizsi légiszalon harmadik és negyedik napján mutatta be, és csak ezt követően repülte át mauritiusi bázisára.
Az Indiai-óceánon fekvő szigetország légitársasága kétosztályos konfigurációban, 28 üzleti és 263 turista osztályú üléssel felszerelve üzemelteti az A330neo hosszabb törzsű változatát, amellyel Indiába és Európába teljesít menetrend szerinti járatokat.
A kabin kialakítása azonban korántsem az új generációs típusoktól megszokott kényelmes, modern, letisztult és tágas érzetet ad, helyette inkább hasonlít az egy évtizeddel korábban forgalomba állított gépekéhez, csak kisebb jellemzőkből lehet következtetni arra, hogy nem korosodó gépről van szó.
Ilyen árulkodó jel, hogy a turista osztályú ülések a diszkont légitársaságok gépein megtalálhatókhoz hasonló vékonyságúak a nagyobb befogadóképesség érdekében, és a fedélzeti szórakoztatórendszer (IFE) is a legmodernebb.
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az Air Mauritius nem számít prémium légitársaságnak, de saját térségében viszont vezető szerepet tölt be, és ez jegyáraiban is megmutatkozik.
Elsősorban a nyaralni vágyók pénztárcájának, és nem az anyaországi béreknek és keresletnek megfelelően az Air Mauritius árszabása leginkább a Norwegian prémium diszkont légitársaságéhoz hasonlít.
Ugyanakkor nagy múltú cégről van szó, 1972-ben, öt évvel az állami hátterű alapítás után kezdte meg azóta is folyamatos, a World Travel Awards által 2005-2014 között rendre „Az Indiai-óceán vezető légitársasága” díjjal elismert üzemelését.
Megújult, a világon elsőként A350-est és A330neót egyaránt magában foglaló szélestörzsű gépparkjával a vállalat Európa irányába nem tervez jelentős bővítést, egyelőre megmaradnak a párizsi és londoni járatoknál.
Galéria az Air Mauritius A330neo-jának fedélzetéről