Címlap Címkék Airbus A330neo

Címke: Airbus A330neo

Felére csökkentheti az A320-as gyártási ütemét az Airbus

Az Airbus hírek szerint arra készül, hogy akár 50 százalékkal csökkentse az A320-as típuscsalád gyártási ütemét. A világ harmadik legnagyobb lízingcége pedig visszalépett 75 Boeing 737 MAX és négy Airbus A330neo megvételétől.

Szűzrepült a megnövelt felszállótömegű Airbus A330neo

A megnövelt maximális felszállótömegnek köszönhetően 650 tengeri mérfölddel (1046 km) nő a típus hatótávolsága, vagy azonos hatótáv mellett 6 tonnával több hasznos teher vehető a fedélzetre.

Hajtóművet fejlesztene az A330neóhoz a GE

Új hajtóművet fejlesztene az Airbus A330neóhoz a General Electric a GEnx-családra alapozva, hogy ezzel pótolja a Boeing-gépekre szóló kevesebb megrendelés miatt kieső bevételét.

Forgalomba állhat a kisebbik A330neo

Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

Airbus: Nincs még itt az ideje új keskenytörzsű gép tervezésének

Az Airbus vezérigazgatója szerint még nincs itt az ideje, hogy elkezdjék egy új keskenytörzsű géptípus kifejlesztését, mert az A320neo programjában még várhatók újdonságok, és egyelőre nem áll rendelkezésre áttörést jelentő új technológia.

Nem támogatja az Air Senegal amerikai járatnyitását az ország elnöke

A szenegáli elnök tehet keresztbe a nemrég indult Air Senegal transzatlanti járatnyitási terveinek, az államfő szerint egy ilyen vállalkozás túl költséges egy állami cégnek.

Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.

Bűzlenek az Air Calin és a TAP A330neo gépei emelkedés és süllyedés közben

Emelkedés és süllyedés közben érezhető több gép kabinjában kellemetlen szag, sokan szemirritációra és fejfájásra is panaszkodtak az Air Calin és a TAP gépein való repülés után.

Négy rövidebb törzsű A330neót vásárolna a Garuda

Eddig nem hozták nyilvánosságra, hogy az indonéz nemzeti légitársaság négy A330-800-asra írt alá szándéknyilatkozatot a gyártóval, ez előrelépés lenne az alig néhány megrendeléssel bíró típusváltozat fejlesztésében.

Átvette első Airbus A330neo-ját az AirAsia

Átvette első A330-900-as repülőgépét az AirAsia, amely a hosszútávú járatokat üzemeltető thaiföldi leányvállalatánál áll majd szolgálatba.

Frankfurti útvonalat nyit az indonéz Garuda fapados leánycége

Az indonéz Citilink is belép a fapados hosszútávú járatok piacára, az anyacég megrendeléséből két A330-900neo érkezik a diszkont légitársaság flottájába, amelyekkel a német gazdasági központon kívül Dzsiddába repül majd, de további tervek is vannak.

Bemutatjuk az Air Mauritius A330neo gépét

Az Air Mauritius a párizsi légiszalonon vette át és mutatta be második, az ALC lízingcégen keresztül beszerzett Airbus A330-900neo repülőgépét.

Főszerepben az Airbus, a Boeing, és az Embraer típusai a párizsi légiszalon dinamikus bemutatóin

A párizsi légiszalonon a katonai, és kifejezetten manőverezésre, bemutatókra tervezett típusok mellett hagyományosan kereskedelmi típusok is demonstrálják képességeiket meglévő, vagy potenciális vevőik és a nagyközönség előtt. 

Átvette első Airbus A330neo gépét az Air Mauritius

Átvette első Airbus A330-900neo repülőgépét az Air Mauritius, a repülőgépet az ALC lízingcégen keresztül finanszírozza a légitársaság.

Két Airbus A330-800neót rendelt az Uganda Airlines

Kötelező érvényű megrendelésre váltotta tavalyi szándéknyilatkozatát az Uganda Airlines két darab Airbus A330-800neo új generációs hajtóművekkel felszerelt szélestörzsű repülőgépre.

Átvette első A321LR gépét a TAP

A lisszaboni központú légitársaság lett az első olyan üzemeltető, amelynek folttájában egyszerre repül az európai gyártó két közepes befogadóképességű és hatótávolságú repülőgépek piacára szánt két típusa, az A330neo és az A321LR.

Jelentősen kibővült az Airbus kabinberendezési központja

Modellekben és 3D-s virtuális valósággal most már nem csak az A350-esek, hanem az A320-as és A330-as típuscsalád beltere is megtervezhető a gyártó hamburgi bázisán.

Kínában is gyártana A330neókat az Airbus

Kínában is gyártana A330neókat az Airbus, hogy kedvezőbb helyzetbe kerüljön a helyi légitársaságoknál.

Többszörösére növelné hosszútávú flottáját a Cebu Pacific

A jelenlegi többszörösére növelné hosszútávú flottáját a manilai székhelyű Cebu Pacific, a cég már megkérte az ajánlatokat a gyártóktól.

Még távolabb repülhet az A330neo a kitérő repterektől

Megkapta a 180 percnél nagyobb ETOPS-engedélyt az új típusváltozat, a jelek szerint tehát ennek új generációs Rolls-Royce hajtóműveivel egyelőre nincs gond.

Több fontos megrendelést is elvesztett az Airbus

Bár csak az Air Serbiának érvágás, hogy az Etihad lemondta a neki szánt tíz A320neót, az európai gyártó ezen kívül törölt tíz A380-ast és négy A330neót is a megrendelések közül, ami fájóbb lehet.

Öt és fél órára növelték az A330neo ETOPS-engedélyét

Már akár 330 perc repült időre is eltávolodhat a kitérő repülőterektől az új generációs Airbus-szélestörzsű.

Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus

Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.

Átadta az A330-900neo első példányát az Airbus

Az új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű, szélestörzsű típus első példányát a TAP Air Portugal légitársaság állítja kereskedelmi forgalomba.

Megkapta a 180 perces ETOPS engedélyt az A330neo

A Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművekkel felszerelt A330-900neo számára 180 perces ETOPS-ot adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), azonban az engedély csak az 500 ciklusnál kevesebbet teljesített hajtóművekre érvényes.
Hirdetés