Végrehajtotta szűzrepülését az A330-900neo 251 tonna maximális felszállótömegű változata.

A 251 tonna maximális felszállótömegű (maximum take-off weight – MTOW) A330neo az alapváltozatnál 9 tonnával nehezebb lehet. Ennek köszönhetően,
650 tengeri mérfölddel (1046 km) nő a típus hatótávolsága, vagy azonos hatótáv mellett 6 tonnával több hasznos teher vehető a fedélzetre.

Az Airbus közlése szerint az új változat válasz a fejlődő piaci igényekre, és lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy a gazdaságosan üzemeltethető A330neo repülőgépeket hosszabb útvonalakon is bevethessék, például az Ázsia-Európa és a Csendes-óceán két partja közötti úti célok között. A hosszabb törzsű A330-900neo tipikus háromosztályos elrendezésben 260-300 utas szállítására képes.

Forrás: Airbus

Az Airbus a rövidebb, háromosztályos elrendezésben 220-260 utas szállítására képes Airbus A330-800neóból is kínálja majd a 251 tonna maximális felszállótömegű változatot, amely saját kategóriájában a legnagyobb hatótávolságú repülőgép lesz, és a közlemény szerint a legalacsonyabb költségek mellett lesz üzemeltethető egy mérföldre és egy ülésre vetítve.

A gyártó a gépek törzsénél és futóműveinél olyan megerősítéseket és változtatásokat alkalmazott, amelyek a szerkezeti tömeget nem érintik, a hosszabb -900-as és a rövidebb -800-as változatok 99%-ban azonosak lesznek, csakúgy mint az alaptípus variánsai. Az új fő- és orrfutóműveket a korábbi 10 éves intervallum helyett 12 évenként kell nagyjavítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megnövelt felszállótömegű A330-900-as tanúsítását 2020 közepére, míg -800-asét 2021-re várja a gyártó.

Amint azt korábban megírtuk, az Airbus főként ázsiai légitársaságoktól remél új megrendeléseket a megnövelt felszállótömegű változatokra. A gyártó várakozásai szerint az A330neo értékesítési számai néhány év múlva lódulhatnak meg, amikor a régi A330-asok és Boeing 767-esek leváltása esedékessé válik, akkorra öregszik ki ebből a két típusból nagyobb példányszám.

A témához kapcsolódik, hogy Airbus 2020. február 28-án adta át az utolsó “klasszikus” A330-ast, egy A330-300-ast az ír Aer Lingus légitársaságnak.

Forrás: Airbus