A szenegáli elnök tehet keresztbe a nemrég indult Air Senegal transzatlanti járatnyitási terveinek, szerinte a cégnek át kellene gondolnia, hogy valóban akar-e repülni az Egyesült Államokba.

Macky Sall értékeli az állami tulajdonú cég nagyra törő terveit, hogy a régió vagy akár egész Afrika egyik legjobbjává váljon, de véleménye szerint az amerikai járatok tervét még át kellene gondolni – írta meg a CH Aviation.

A szakportál helyi sajtóértesülésekre hivatkozva számolt be az elnök meglepő kijelentéséről, aminek hátterében minden valószínűség szerint a szenegáli kormányzat belső konfliktusai állnak, gátat vetve ezzel az új nemzeti légitársaság növekedésének.

Az államfő már utasította is az illetékes minisztert, hogy “tegyen meg minden szükséges óvintézkedést”, mert a transzatlanti járat üzemeltetési költségei szerinte túl magasak, és a kockázat is túl nagy egy állami cégnek.

A tervek szerint a fővárost, Dakart kötnék össze Washingtonon keresztül New Yorkkal, már az idén nyártól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ország vezetőjének óvatossága olyan szempontból nem alaptalan, hogy ez Szenegál harmadik állami légitársasága: az előző kettő – a korábbi Air Senegal, valamint a Royal Air Maroc közreműködésével létrejött Air Senegal International – egyaránt csődbe ment.

Forrás: Airbus

Az elnök és támogatóinak mostani hozzáállása ellentétes az alapításkori szándékkal, mert már akkor hosszútávú járatok nyitására, illetve gyors terjeszkedésre készült a légitársaság, 2017-ben megszületett a szándéknyilatkozat az Airbus A330-900neo gépek vásárlásáról, de az üzemelést csak 2018 májusában kezdte meg a cég.

A légitársaság legutóbb átvett A330neójával adódott műszaki gondok miatt az Afrikán belüli, valamint az európai járatok egy részét jelenleg bérelt gépekkel teljesítik, de az Air Senegal már az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatalhoz (FAA) is benyújtotta az Egyesült Államokba történő járatüzemeltetéshez szükséges engedélyre vonatkozó kérelmet.

A cég flottájában jelenleg két saját tulajdonú ATR 72-600-as, két bérelt Airbus A319-es és egy Boeing 737-500-as teljesít szolgálatot, és megrendelése van nyolc Airbus A220-asra. A cég elsőként átvett A330-900-asát a Hi Fly Malta üzemelteti, a másodikként érkezett, példány pedig technikai gondok miatt Dakarban áll. Pótlására a Getjet Airlines A330-300-asát bérlik wet-lease alapon, vagyis személyzettel, karbantartással, biztosítással együtt.