A Dubai Airshow a megrendelések szempontjából gyenge kezdőnapját követően – hétfőn és kedden – belehúztak a repülőgépgyártók. Az Emirates 50 darabos A350-es és az Air Arabia 120 darabos A320neo rendelése mellett szép számmal kötöttek üzleteket és szereztek feltételes megrendeléseket a gyártók. Összefoglaló.

Tíz MAX géppel bővít a SunExpress

Forrás: Boeing

Tíz darab Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépre szóló opcióját hívja le a SunExpress légitársaság, bővítve eddigi 32 darab MAX-re szóló kötelező érvényű szerződését. A megrendelt tíz gép értéke listaárakon 1,2 milliárd dollár.

A döntően 737-eseket üzemeltető légitársaság elsősorban Törökország és Európa között, valamint egyéb nyaraló úti célokra repül, hálózata mintegy száz repteret köt össze, utasforgalma tavaly megközelítette a tízmilliót.

Az oroszlános low-cost flottájának gerincét alkothatják majd a MAX 8-asok

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kazah Air Astana 30 darab Boeing 737 MAX 8 megrendelésének szándékát jelentette be, az új generációs keskenytörzsűek a légitársaság low-cost leányvállalata, a FlyArystan flottájának gerincét adnák. A megrendelés értéke listaárakon 3,6 milliárd dollár.

Forrás: Boeing

Még két Boeing 787-9-est bérel az Egyptair

Bővíti Dreamliner flottáját az Egyptair, a légitársaság két darab Boeing 787-9-es bérléséről állapodott meg az AerCap lízingcéggel. A dublini központú lízingcég a 787-es típus legnagyobb vevője, a már meglévő és megrendelt állománya a típusból 117 darab. Az AerCap a mostani megállapodással már nyolc 787-est ad bérbe az egyiptomi légitársaságnak.

Forrás: Boeing

Plusz 12 neót rendelt, de 12 példány átvételét későbbre halasztotta az Easyjet

Forrás: Airbus

Tizenkét darab Airbus A320neo repülőgépre szóló opcióját váltotta kötelező érvényű megrendelésre az Easyjet. A légitársaság azonban későbbre halasztotta kilenc A320neo és három A321neo átvételét.

A most megrendelt 12 példányt – amelynek értéke listaárakon 1,37 milliárd dollár – 2024-től veszi át a low-cost légitársaság.

Az Easyjet flottájában a tervek szerint 2019-ben 331, 2020-ban 352, 2021-ben 353, 2022-ben 358, 2023-ban pedig 361 repülőgép teljesít majd szolgálatot.

Tíz A321XLR-re szerződött a Flynas

Forrás: Airbus

Tíz Airbus A321XLR kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg a szaúdi low-cost légitársaság az európai gyártóval. A gépek 2025-től érkeznek a cég flottájába.

A Flynas még 2016-ban állapodott meg 80 darab A320neo családba tartozó repülőgép megrendeléséről, amelyből eddig négy példányt vett át. A cég jelenleg még 27 példányt üzemeltet az A320 korábbi változatából. A légitársaság tavaly 6,6 millió utast szállított.

Nyolc A220-ast kér az Air Senegal

Forrás: Airbus

Szenegál új nemzeti légitársasága, az Air Senegal szándéknyilatkozatot írt alá nyolc darab Airbus A220-300-as megrendeléséről az európai gyártóval. A repülőgépekből évente két példányt vesz át a cég 2021-től, amennyiben a szerződést véglegesítik.

A légitársaság egyebek mellett Londonba és Genfbe is indít majd járatokat az A220-as gépekkel.

A 2016 óta működő Air Senegal jelenleg két A319-es és két ATR-72-600-as mellett egy Airbus A330-900neo repülőgépet is üzemeltet.

A GECAS 12 A330neót és 20 A321XLR-t rendelt

A General Electric lízingcége, a GE Capital Aviation Services (GECAS) kötelező érvényű megállapodást írt alá 12 darab Airbus A330-900neo és 20 darab A321XLR megrendeléséről. A húsz XLR-ből 13 darab új rendelés, hét darab pedig a meglévő rendelések konverziója a nagyobb hatótávú változatra.

Három Dreamlinert szerezne be Ghána

Három Boeing 787-9 Dreamliner megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a ghánai kormány az amerikai gyártóval. A nyugat-afrikai ország újra akarja indítani légitársaságát, ehhez szükségesek a szélestörzsű repülőgépek a Boeing közleménye szerint.

A megrendelés értéke, amennyiben véglegesítik a szerződést, listaárakon számítva 877,5 millió dollár.

A leendő légitársaság Európába, Észak-Amerikába és Ázsiába is indítana járatokat nyugat-afrikai bázisáról.

Forrás: Boeing

Belehúzott a De Havilland Canada, jól fogytak a Dash 8-400-asok

A dubaji központú Palma lízingcég 20 darab Dash 8-400-as megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot a De Havilland Canada gyártóval, amely megvette a típus programját a Bombardier-től. A vállalat a korábban megrendelt gépeit az Ethiopian Airlines, a RwandAir és az abu-dzabi központú Falcon Aviation légitársaságoknak adta bérbe.

Az Aeroflot leányvállalataként működő Aurora szintén szándéknyilatkozatot írt alá öt darab Dash 8-400 megrendeléséről, feltételes megállapodást írt alá a ACIA Aero Capital Limited három darabra, Ghána pedig ugyancsak szándéknyilatkozatot tett hat példányra, amelyeket a három Dreamlinerhez hasonlóan az ország légitársaságának újraalapításához használnának.

Forrás: De Havilland Canada