Újabb légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban. A Dreamlinerek mellett már az Airbus A330neo típusokat is érinti a hiba.

Az EASA újabb légialkalmassági direktívát adott ki a Rolls-Royce Trent 1000-es és 7000-es hajtóművekre, miután több példánynál is repedéseket fedeztek fel.

A közepes nyomású kompresszor elülső tömítőgyűrűjének repedésére az egyik tesztelésekre használt hajtómű szétszerelése közben derült fény, azóta azonban újabb két, karbantartáson lévő erőforrásnál is találtak hibát.

Amennyiben nem veszik időben észre a sérülést, az a kompresszor tengelyének tönkremenetelét és így a hajtómű repülés közbeni leállítását okozhatja.

Az egyelőre nem világos, hogy a most feltárt hibának lehet-e köze az A330neókon tapasztalt kellemetlen szagokhoz, ám a kabin levegőjét a típuson – természetesen levegőszűrökön keresztül – a hajtómű kompresszorától elvezetett levegő biztosítja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Dreamlinereken ezzel ellentétben a hajtómű csak közvetve, egy elektromos kompresszor meghajtásával járul hozzá a fedélzet levegővel való ellátásához, így a hajtóműben esetlegesen keletkező olajszivárgás nem ronthatja a kabin levegőminőségét.

A direktíva az összes Trent 1000-es és 7000-es hajtómű átvizsgálását előírja, azonban ehhez nem szükséges leszerelni az erőforrásokat a repülőgépekről.

Az első vizsgálatnak a hajtómű repült ciklusszámának függvényében 25, 50 vagy 100 cikluson belül meg kell történnie, majd ezek után 200 ciklusonként azt meg kell ismételni. Amennyiben hibát találnak a szakemberek, a hajtóműveket ki kell vonni a forgalomból.