Címlap Címkék Légialkalmassági direktíva

Címke: légialkalmassági direktíva

Újabb késés várható a Boeing 777X és 737 MAX 10 tanúsításánál

Két fontos ügyfél nyilatkozata szerint a 777-9 forgalomba állítása 2026-ra, a 737-10-esé 2027-re csúszhat, az amerikai hatóság újabb légialkalmassági direktíva kiadására készül a 737 MAX-ra, a Boeing ellen tanúskodó volt minőségellenőr pedig a napokban valószínűleg öngyilkos lett.

Át kell vizsgálni az összes Boeing 747-es villámvédelmét

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) utasítása szerint át kell vizsgálni a Boeing 747-esek üzemanyag-tartályainak villámcsapás elleni védelmét, mert egyes alkatrészek a vártnál gyorsabban használódnak el.

Az A220-asokat és az Embraer E2-eseket is érinti a legújabb hajtóműprobléma

A korábban az A320neo családnál jelentkező, a turbinatárcsákat érintő gond az Airbus A220 és az Embraer E2 típuscsalád Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.

Újabb hibát találtak az A320neo család Pratt-hajtóműveinek csaknem felénél

Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének anyaga nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.

Ezúttal a Boeing 737 MAX gyártósorán talált problémákat a hatóság

Mind az FAA, mind a cég belső vizsgálata minőségbiztosítási problémákat tárt fel a keskenytörzsű típus gyártósorain.

Több ezer kisrepülő kényszerül földre a motorjuk hibája miatt

Az erőforrás gyártójának jelentésére az USA légügyi hatósága az érintett, főként Cessna, Beechcraft és Cirrus repülőgépek azonnali átvizsgálását írta elő.

Továbbra is a vártnál hamarabb mennek tönkre egyes LEAP hajtóművek

A korábban becsültnél több karbantartást igényelnek az extrém körülmények között üzemeltetett CFM LEAP erőforrások.

Újabb szoftvermódosítás szükséges az A220-asok hajtóműveinél

Az erőforrások leszállás közbeni leállását okozhatja az Airbus A220-asok hajtóművezérlőjén jelenleg futó szoftver, így újabb verzió telepítését írta elő az FAA.

5G tűrő magasságmérővel kell felszerelni a kereskedelmi gépeket Amerikában

Az FAA folyamatosan vizsgálja az 5G hálózatok hatását, azonban a zavartűrő magasságmérők használatát 2024-től kötelezővé teszi az érintett mintegy 8000 repülőgépen.

Robbanásveszély alakulhat ki bizonyos Boeing 747-eseken

Szikrát okozhatnak a vízszintes vezérsíkba szerelt üzemanyagtartályok megkopott szivattyúi, ezért az érintett Jumbók átvizsgálását írta elő az FAA.

Szivárgó víz okozhat elektromos problémákat a Boeing 787-eseken

A Dreamlinerek mosdóit és konyháit ellátó vízvezetékek szivárgására figyelmeztet az USA Szövetségi Légügyi Hivatala.

Az Airbus A220-as robotpilótájának véletlen bekapcsolására figyelmeztetnek

Sürgősségi légialkalmassági direktívát tettek közzé, miután a robotpilóta véletlen bekapcsolásakor többször átesésközeli helyzetbe kerültek A220-asok.

Sürgősen át kell vizsgálni az Embraer E175-ösök szárnyvégeit

A brazil hatóságok a típus wingletjeinek sürgős vizsgálatát írták elő az üzemeltetőknek, miután az Envoy Air egyik ilyen gépének jobb oldali szárnyvége május elején leszakadt repülés közben.

Újabb probléma merült fel a Boeing 777-esek Pratt&Whitney-hajtóműveinél

A hosszú tárolás után forgalomba visszaállított gépek PW4000-es erőforrásaival műszaki gond adódhat, az FAA ezért direktívát adott ki.

Villámvédelmi problémákat talált az EASA néhány Airbus A350-esen

Az uniós hatóság szerint 13 repülőgépen hibás lehet a villámvédelmi rendszer egy része, de az érintett példányokat nem kell kivonni a forgalomból.

Sebességkijelzési problémák lehetnek a tárolásból kivett A320-asoknál

Az átvizsgálások ellenére is növekedtek a nem megbízható sebességadat miatti problémák az A320 típuscsaládnál, így újabb légialkalmassági direktívát adott ki az uniós hatóság a neo-változatokra vonatkozóan.

Komolyabb a 737 MAX-ok elektromos gondja, és korrózió lépett fel a típus hajtóműveinél

A Boeing 737 MAX földelési problémái miatt újabb légialkalmassági direktívákat adott ki az FAA, a hosszú ideig tárolt példányok hajtóműveinél pedig korróziót fedeztek fel.

Több gépet érintenek a Boeing 787-esnél és 737 MAX-nél felfedezett hibák

Minden Dreamlinert át kell vizsgálni a dekompressziós panelek hibája miatt, emellett a 737 MAX-eket érintő földelési hiba is kiterjedtebb, mint gondolták.

A műholdas internet antennájának borítása okoz káros vibrációt az A220-asokon

A műholdas adatkapcsolatot biztosító antenna kupolájának nem megfelelő kialakítása olyan vibrációt okozhat a repülőgépek törzsén, amely a kabinnyomás elvesztéséhez vezethet.

Kitilthatják az EU területéről a Szuhoj Superjet bizonyos példányait

Az európai uniós hatóság, az EASA kilátásba helyezte, hogy kitilt egyes Szuhoj Superjeteket, mert nem ért egyet azzal, hogy az orosz hatóság elrendelte a vészkijáratok nyitását segítő tápellátási rendszer kiiktatását.

Át kell vizsgálni az Airbus A320 típuscsalád szélvédőit

Egy A319-es incidense miatt az EASA direktívát tervez kiadni, az intézkedés az új generációs neo változatot is érinti.

Súlyosan meghibásodott egy Denverből felszálló United Boeing 777-es hajtóműve

Az indulást követően súlyos hajtóműhiba miatt visszafordult a United Airlines Boeing 777-ese, több nagy méretű roncsdarab is egy településre zuhant, elrendelik az összes ilyen hajtóművel szerelt gép átvizsgálását.

Több mint kétszáz Boeing 787-est kell átvizsgálni egy hibás részegység miatt

Hamarosan légialkalmassági direktívát ad ki a Dreamlinerre az USA légügyi hatósága, ennek értelmében számos példányt kell majd átvizsgálni a szerkezet egyes elemei miatt.

Újra repülhet Európában a Boeing 737 MAX

Feloldotta a Boeing 737 MAX típuscsalád repülési tilalmát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is, előírva a szükséges módosításokat.

Korábbi Boeing-dolgozó szerint rejtett hibákkal állt újra forgalomba a 737 MAX

Ki nem vizsgált elektronikai és gyártási problémák miatt a Boeing korábbi vezető menedzsere szerint túl korán adták meg a hatóságok az újbóli repülési engedélyt a 737 MAX-nek.
Hirdetés
Translate »