Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének gyártásánál felhasznált alapanyag nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.

A Pratt & Whitney anyavállalata, az RTX (korábban: Raytheon) közlése szerint a 2015 és 2021 között gyártott hajtóművek nagynyomású fokozatának turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat.

Bár a hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, szeptember közepéig 200, a következő 9-12 hónapban pedig további 1000 erőforrást kell soron kívül átvizsgálni, ez a forgalomban lévő PW1100G-JM típusú hajtóművek mintegy 40 százaléka.

Az erőforrásokat le kell szerelni és vissza kell küldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol az teljesen szét kell szedni őket, majd az érintett alkatrészt át kell vizsgálni, szükség esetén pedig cserélni. A hajtóműveket ezt követően lehet újra összeszerelni, valamint visszajuttatni az üzemeltetőhöz.

Fotó: AIRportal.hu

Greg Hayes, az RTX vezérigazgatója a Reuters kérdésére közölte, hogy
akár 60 napot is igénybe vehet egy-egy hajtómű átvizsgálása és javítása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt & Whitney hangsúlyozta: mindent megtesznek, hogy minimalizálják az üzemeltetőket érintő kiesést, ugyanakkor a hajtóműnél korábban tapasztalt hibák miatt azért kényszerült sok repülőgép a földre, mert nem állt rendelkezésre elegendő cserehajtómű, alkatrészellátási problémák merültek fel, illetve korlátozott volt a szervizkapacitás az időigényes javításokhoz.

A gyártó által készített karbantartási utasítás alapján várhatóan az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) egy légialkalmassági direktívát tesz közzé a közeljövőben.

Fotó: AIRportal.hu

A Pratt hangsúlyozta, hogy a jelenleg gyártás alatt lévő hajtóműveket nem érinti a probléma, illetve az Airbus is úgy reagált, hogy a gépek átadásaiban nem várható csúszás emiatt.

A gyártó a múlt héten kezdte kiértesíteni ügyfeleit a hibáról. Az érintett nagy légitársaságok egyelőre nem kommentálták a hírt a Reuters megkeresésére, ugyanakkor a hírügynökség szerint a Spirit részvényei 2,8 százalékkal, a Jetblue részvényei 5,3 százalékkal estek a reggeli kereskedésben, a Wizz Air részvényeinek értéke pedig mintegy 3,2 százalékkal csökkent Londonban.