Címlap Címkék Pratt & Whitney

Címke: Pratt & Whitney

Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar

A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.

Vibrációt tapasztalnak az A320neók Pratt&Whitney-hajtóműveinél

Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.

Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy

A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.

Megszerezte ETOPS minősítését az Airbus A220-as hajtóműve

180 perces ETOPS minősítést szerzett a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműve, ezt a változatot kizárólag a kanadai fejlesztésű Airbus A220-as típuscsaládra szerelik.

Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus

Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást. 

Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén

Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.

Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a “797”-es típushoz

Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.

Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül

Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.

A hajtóműgondok már az Airbus pénzügyi eredményét is lerontották

A Pratt and Whitney hajtóműgondja már az Airbus pénzügyi eredményeit is befolyásolják, az első negyedévben kétszámjegyű csökkenés mutatkozott egyes tételekben.

Áprilisban újraindulhatnak a P&W-hajtóműves Airbus A320neo átadások

Megérkeztek a kijavított hajtóművek a Pratt & Whitneytől, így az Airbus közlése szerint ebben a hónapban véget érhet a február óta tartó kényszerszünet a PW1100G-JM-hajtóműves A320neo átadások terén.

Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása

Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.

Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát

Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.

Pratt: most már tényleg jó az áttételes hajtómű!

A Pratt & Whittney szerint nincs már több hiba az Airbus A320neóhoz és a Bombardier C Series-hez használt hajtóművekben, és biztosak abban, hogy növekedni fog a kereslet az erőforrás iránt.

Átmeneti megoldás a neók új hajtóműproblémájára

A Pratt&Whitney egy időszaki megoldást talált a legújabb hajtóműgondra, az új tömítések gyári bevezetése pedig március elejétől várható.

Az újabb hibák ellenére duplázná idén a GTF-hajtóművek gyártását a Pratt

Áprilisban indulhat újra az A320neo család Pratt & Whitney GTF hajtóműveinek átadása,ha a hatóságok jóváhagyják a Pratt és az Airbus által kidolgozott új eljárást. Ennek ellenére a gyártó ragaszkodik idei célszámaihoz.

A Pratt-hajtóműves A320neókat érintő komoly hibára figyelmeztet az EASA

Rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban.

Szén-monoxid mérgezés a Spirit egyik A320neo gépen

Az amerikai Spirit Airlines Airbus A320neo repülőgépén utazók a Pratt&Whitney-hajtómű tömítési hibája miatt szén-monoxid mérgezést kaptak.

Újra szolgálatban vannak az IndiGo Pratt hajtóműves A320neói

Újra szolgálatba tudta állítani az IndiGo indiai diszkont légitársaság a hónapok óta kivont Airbus A320neóit, amelyek Pratt & Whitney hajtóművekkel vannak felszerelve.

Veszélyben van az Airbus gépátadási célszáma

A problémás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt valószínűleg nem tudja az Airbus tartani a gépátadások idénre tervezett számát. Eközben a gyártó arra készül, hogy az A350-esekből még többet szereljen össze havonta.

Újra leállt az Mitsubishi MRJ berepülése

Újra leállította a Mitsubishi MRJ regionális repülőgépének berepülési programját, ezúttal egy hajtóműprobléma miatt nem szállhatnak fel a tesztpéldányok.

Légiközlekedési állások, képzések

B737CL Captain

ASL Airlines Hungary Kft.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

EASA B737/320F B1 or B1/B2 Licensed engineer

Aeroengineers International, s.r.o.

Rádióállomás üzemeltető

HungaroControl Zrt.

Key Account Manager (M/F)

Lufthansa Technik AG

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép-szerelő gyakornok

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Repülőgép festő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Licensed B1 Aircraft Mechanic(s)

Lufthansa Technik Budapest Kft.

EASA Part-66 Category-A Line maintenance mechanic

Aeroengineers International, s.r.o.

Adatrögzítő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Quality Manager

Aeroplex of Central Europe Kft.

Non-certified mechanic 

Aeroengineers International, s.r.o.
Hirdetés

Keresd az AIRportal.hu-t az Instagramon!