Az Air Baltic igazgatótanácsának elnöke szerint akadoznak a tárgyalások a stratégiai befektetővel, a légitársaság további állami finanszírozásra szorulhat, emellett az A220-asok hajtómű-problémái miatt kénytelen ritkítani nyári menetrendjét, a lett kormány ezért a vezérigazgató lemondását követeli.
Klavs Vasks, Air Baltic igazgatótanácsának elnöke a közösségi médiában közzétett bejegyzésében számolt be arról, hogy akadoznak a tárgyalások a meg nem nevezett stratégiai befektetővel. Emiatt a többségi, mintegy 97 százalékos állami tulajdonban lévő lettországi cég szerinte még a 2025 végére tervezett tőzsdei bevezetése előtt további állami finanszírozásra szorulhat.
Vasks úgy fogalmazott: az Air Baltic nem működhet tovább a hosszú évek alatt felhalmozott negatív tőkével, és a légitársaság jelenlegi, magas kamatozású kötvényei fenntarthatatlanok hosszú távon. Ugyanakkor egy valószínűleg elkerülhetetlen újabb állami tőkeinjekció kommunikációs válságot idézhet elő az országban – tette hozzá.
Az ügyben a légitársaság csak annyit közölt, hogy a tárgyalások folyamatosak és előrehaladott státuszban vannak.
Amint korábban megírtuk, az Air Baltic potenciális stratégiai befektetőjeként a Lufthansa-csoport neve merült fel korábban, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg.
Eközben a légitársaság közel 4670 járatot kénytelen törölni a 2025-ös nyári menetrendjéből, 19 útvonalat felfüggesztett, további 21-nél pedig csökkentette a járatok számát.
A döntést a mintegy 50 darab Airbus A220-300-asból álló flotta Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműveinek elhúzódó karbantartásával magyarázza, amely miatt több repülőgépét is kénytelen leállítani az idei évben.
Lettország gazdasági minisztere a járatritkítások miatt Martin Gauss vezérigazgató (aki 2009 és 2011 között a Malévet irányította – a szerk.) lemondását követelte, hozzátéve, hogy a lett kormány elvesztette bizalmát a légitársaság felső vezetése iránt.
A miniszter bírálta a menedzsment azon döntését is, hogy a flotta egy részét a Lufthansa-csoportnak adták bérbe wet-lease megállapodásban, miközben a légitársaságnak kapacitáshiánnyal kell szembenéznie a saját bázisain és piacain.
Gauss a vádakra úgy reagált, hogy a GTF-hajtóművek problémái globális jellegűek, nem tartoznak a légitársaság hatáskörébe, a repülőgépek bérbeadása pedig hozzájárult a nyereséges működéshez.