Megállapodott az Airbus és az Easyjet arról, hogy a brit fapados több tucat repülőgépét a tervezetthez képest jóval később veszi át, 2021-ben egyetlen új példány sem érkezik majd. Eközben az európai gyártó az Air Asia X átszervezése miatt 5 milliárd USA-dolláros üzletet bukhat el.

A Reuters jelentése szerint az Airbus és az Easyjet megegyezett arról, hogy 22 repülőgép átvételét a 2022-2024-es periódusból öt évvel későbbre, 2027-2028-ra halasztják, és az előbbi időszakban megmaradó példányok közül 15-öt szabadon mozgathatnak az idősávon belül, az utasforgalom visszaépülésének függvényében.

Fotó: AIRportal.hu

Az Easyjetnek idén év végéig arra is van lehetősége, hogy 2022 és 2026 között hat repülőgép átvételét elhalassza.

A megállapodás eredményeként jövőre egyetlen új gép sem érkezik az Easyjethez, 2022-ben nyolc, 2023-ban hét, 2024-ben pedig várhatóan 18 Airbus csatlakozik a flottához.

Az idei év végén azonban nem ez az Airbus számára a legrosszabb hír, hanem távol-keleti egyik legnagyobb partnere, az Air Asia X átszervezése. Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a fapados hosszútávú járatokra szakosodott légitársaság a csőd szélére került, és teljes reorganizációjára van szükség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Bloomberg értesülései szerint a cég adósságrendezési programja nem tér ki arra, hogy az Airbus felé fennálló tartozást részesedéssé konvertálhatják. Sőt a légicég inkább elállna a korábban megkötött szerződések egy részétől. Az Airbus szerint 5 milliárd USA-dollár kár érheti őket emiatt.

Az AirAsia első A330-900-asa

A Kuala Lumpur-i bíróságra beadott dokumentumok szerint az Airbus a légitársaság hét A330neóját legyártotta, vagy csaknem elkészült velük, és további 71 ilyen gépre van megrendelése a cégtől.

Az Air Asia X az előlegekkel együtt 12 milliárd USA-dollárral tartozik az Airbusnak, és 118 gép leszállítására van szerződése.

Az ázsiai légitársaság második negyedévben történelme legnagyobb pénzügyi veszteségét könyvelte el: egy évvel korábbi bevételei 98 százaléka eltűnt, és 288 millió USA-dollárnak megfelelő adózott veszteség keletkezett. Megjegyzendő, egy évvel korábban is épp csak nyereséges volt.