Sokáig úgy tűnt, hogy költségtakarékossági okok miatt mégsem hajtja végre a spanyol nemzeti légitársaásg a tavaly felröppent arculatváltását, azonban az ősz elején ennek ellentmondó hírek érkeztek. Október 15-én az Iberia pontot tett az ügy végére és hivatalosan is bemutatta a légitársaság új arculatát.

Az 1977 óta jelen lévő “egyenruha” leváltására hivatott új arculat a hivatalos közlemény szerint jelképezi és elősegíti a cég struktúraváltási tervét, ezzel hozzájárulva a vállalat egy erősebb és versenyképesebb útra való tereléséhez.

Nem véletlen hát, hogy az új festés és logo megjelenésének az időzítése a légitársaság átstruktúrálásával párhuzamosan kerül végrehajtásra.

“Ez nem csupán a cég emblémájának megváltoztatásáról szól, hanem egy teljes mértékben új imázs biztosításáról is, így minden egyes termékünkön és szolgáltatásunknál érezhető lesz a változás, melyet utasainknak nyújtunk.” – nyilatkozta Luis Gallego, az Iberia vezérigazgatója.

Meglehetősen kimerítő kutatás előzte meg az arculatváltást, mely során közel 9000 személy vett részt meghallgatáson, köztük alkalmazottak és ügyfelek egyaránt. Igencsak komplex folyamat volt az előkészítés, számos vállalati részleg és spanyol, valamint nemzetközi márkatanácsadó – úgy, mint az Interbrand – közreműködésével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Iberia megújult arculatának spanyol nyelvű bemutató videója. (Forrás: Iberia’s YouTube Channel)

A spanyol kultúra és annak a világra gyakorolt hatása nyújtott inspirációt a légitársaság számára a design megalkotásakor, melynek célja egy kifejező és pozitív életszemléletű üzenet közvetítése, valamint a folyamatban lévő változások tükrözése. A spanyol zászló színvilága kiemelkedő eleme maradt a festésnek, a spanyol virtust, életerőt és művészetet szimbolizáló piros szín változatlan főszereplésével.

November közepére érkezik meg az ötödik Airbus A330-as repülőgép, mely amellett, hogy a flotta tagjai közül elsőként viselheti magán az új arculatot, korszerűsített üzleti és turista osztállyal is berendezésre kerül. A repülőgép érkezését ünnepélyes sajtóesemény követi a madridi repülőtér egyik hangárjában, ahol a sajtó képviselői mellett a hatóság és az ügyfelek is megszemlélhetik a megújult belsőt és külsőt is. Az Iberia Airbus A340-600-as repülőgépei is átesnek az utastér modernizációjában, mely során az új imázs a kabin összes lehetséges elemén feltűnik majd.

Ahhoz, hogy teljes mértékben sikerüljön a légitársaság arculatváltozása, a vállalati egyenruhák, irodák és a repülőtéren feltűnő más elemek is megkapják a modernizált külsőt, melyre az elkövetkezendő hónapok során kerülhet sor.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!