Lehetséges, hogy a 2018-as nyári menetrendben bázist nyit Frankfurtban a Lufthansa fapados leánycége, a Eurowings. Az anyavállalat igazgatótanácsának tagja, Karl Ulrich Garnadt szerint ugyanis nem szabad hagyni, hogy a frankfurti reptéren az ott megtelepedő Ryanair versenytárs nélkül maradjon a direkt járatok és a turistacélpontok piacán. Hétfőtől pedig gyűjtőjegyet tesztel a Eurowings, három bérletkategóriát kínálva, ha beválik, megfontolják a továbbfejlesztését.

Az Eurowings sharkletekkel felszerelt egyik A320-asa (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Eurowings sharkletekkel felszerelt egyik A320-asa (Fotó: AIRportal.hu)

A Lufthansa nem akarja hagyni, hogy a legfőbb központjában, Frankfurtban a fapadosok által kiszolgált direkt járatok és a turistacélpontok versenytárs nélkül maradjanak, miután a Ryanair az idén tavasztól bázist nyit a reptéren.

A hesseni tévé online portálja szerint Karl Ulrich Garnadt, a német holding igazgatótanácsának tagja csütörtökön úgy fogalmazott: mielőtt ezt más teszi meg, inkább ők lépnek, és a 2018-as nyári menetrendre megoldást találnak.

Ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt, a Ryanair két gépet állomásoztat nemsokára Frankfurtban, évente négyszázezer utast kíván kiszolgálni, és nem zárja ki, hogy a jövőben bővíti az itteni bázist.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Korábban is felmerült már, hogy a Lufthansa-holding fapados leánycége, a Eurowings végül mégis bázist nyithat Frankfurtban, ahogy az idén Münchenben. Eddig a vállalat kerülte, hogy a két németországi átszállórepterére bevigye a fapados cégét. Ám az előbbi légikikötőben való megjelenéséről vélhető időpont csak most hangzott el.

Az után, hogy a bajor fővárosban is megjelenik a Eurowings, és most Garnadt így fogalmazott, valószínű, hogy egyre közelebb van a bejelentés a frankfurti bázisnyitásáról.

A hesseni város hatalmas reptere az utóbbi időszakban stagnálással néz szembe, ezért nyitott a fapadosok felé. Az illetékes hivatal rábólintott a leszállási és kiszolgálási díjak új struktúrájára, az üzemeltető eredeti tervéhez képest némi módosítással, de a Lufthansa ezt is élesen kritizálta.

Az új rendszer annak kedvez, aki nagyobb utasszám-emelkedést könyvel el. Ez lényegében az új járatoknak kedvez, amelyeket a Lufthansa frankfurti stagnálását figyelembe véve nyilván inkább újonnan megjelenő cégek indíthatnak majd.

Most Garnadt azt is elmondta, hogy bár korábban tartózkodtak a fapadosuk frankfurti és müncheni megjelenésétől, utóbbi reptéren a tapasztalatuk már az indulás előtt nagyon kedvező. A nyári menetrendben harminc célállomást kínál majd a Eurowings a bajor nagyvárosból, és az utasok reakciója „nagyon pozitív” a szakember szerint. Azaz vélhetően jók az értékesítési adatok.

Gyűjtőjeggyel is lehet utazni mostantól

Hétfőtől teszteli a Eurowings a „tízes gyűjtőjegyét”, a Flightpass névre hallgató különleges kezdeményezésben fix árakért egy bizonyos határidőn belül a felkínált útvonalakon tíz egyirányú utazást foglalhatnak le az utasok.

Az aero.de cikke szerint a fapados légitársaság az anyavállalat Lufthansa egyik részlege, az Innovation Hub közreműködésével teszteli a programot.

A flightpass.de honlapon a tíz darabos gyűjtőjegyek három különböző tarifacsomagja közül lehet választani, amelyek más-más utazóközönséget szólítanak meg.

Az egyik, amelynek Student Pass a neve, 499 euróért kapható, a diákok számára kínált csomagban hat hónapos időtartamban kiválasztott németországi belföldi és európai útvonalakra lehet foglalni. A City Pass elnevezésű kategóriában a vásároló által választott németországi belföldi járatpárra lehet 699 euróért tíz utat venni, az üzleti utazóknak szánt Business Pass csomag két variációja pedig flexibilisen igazodik az igényekhez a belföldi útvonalhálózaton, 1499 euróért.

A diákbérlet kivételével egyelőre belföldön, és limitált mennyiségben érhető el a Flightpass. A cél az, hogy még az idei év első felében kiderüljön, az utazóközönség milyen módon használja. Hogy végül folytatják-e a teszt után, és miként, azt a gazdasági eredmények mellett a felhasználók tapasztalatai is eldöntik. Ettől függ az is, hogy a belföldi piac után bevezetik-e más útvonalaikon is.