A múlt hét folyamán bejelentették, hogy a Berlin-Brandenburg repülőtér 2015 előtt biztosan nem kezdi meg a teljes üzemelést, azonban idén júliusban a próbaüzem napi néhány járat fogadásával és indításával új fordulatot hozhat a több éves késés után. A befejezés évek óta tartó csúszása most újabb kellemetlenséget szült, mivel az Air Berlin 48 millió eurós kártérítést követel a légikikötőtől.

A The Local tudósítása szerint Klaus Wowereit főpolgármester, aki a repülőtér felügyelő bizottságának vezetője is, elismerte, hogy a 2014-es évben való megnyitás lehetetlen.

Mindemellett Hartmut Mehdorn, a repülőtér vezérigazgatója még bízott abban, hogy idén márciustól napi 10 járat indítása és fogadása mellett elindulhat a próbaüzem a Willy Brandt névre is keresztelt légikikötőn. Azonban a főpolgármester múlt heti kijelentése ezt a reményt is teljes mértékben eloszlatta, ennélfogva a tesztjellegű üzemeltetés legkorábban a nyár folyamán indulhat el.

Habár a 2006-ban bejelentett első céldátum 2011 októbere volt, ezt a tervezőiroda csődje miatt elhalasztották. 2012 júniusát nagy reményekkel várták a Brandenburg repülőtér megálmodói, kivitelezői, valamint a légitársaságok is, hiszen erre az időpontra tették azt az ünnepélyes megnyitót, amelynek előzményeképp plakátok tucatjai lepték el a fővárost, miközben a légifuvarozók már előálltak a repülőteret érintő menetrendjeikkel. Azonban a sorozatos konstrukciós hibák, a tűzvédelmi és füstelvezető rendszer okozta meghibásodások újabb hónapokkal, sőt évekkel vitték messzebbre a megnyitás lehetséges időpontját.


Berlin két, jelenleg működő légikikötője, a Schönefeld és a Tegel már jócskán túlhaladja az utaskapacitását. Tervezése során az Otto Lilienthal névre is keresztelt légikapunál nyolc milliós utasforgalommal számoltak, mely már már közel 20 milliósra duzzadt a tavalyi évben. Brandenburg megnyitása után a Tegel bezárná kapuit, míg a Schönefeld – amely a most épülő légikikötő szomszédságában van – egybeolvadna az új létesítménnyel. A Willy Brandt repülőtér kezdetben 27 milliós kapacitással kerül megnyitásra, ám a vezetőség elmondása szerint a későbbiekben a környezetben lévő terület kibővítésével a 45 milliós utasforgalmat is képes lesz kezelni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mostanra már 6 milliárd eurót kóstáló projekt újabb kiadásnak nézhet elébe, ugyanis az Air Berlin 48 millió eurós, azaz közel 14 milliárd forintnyi kártérítést követel a Willy Brandt repülőtér vezetőségétől, mivel elmondásuk szerint a megnyitás csúszása óta ekkora kár érte őket. Az ügy jelenleg a potsdami bíróságon van, ám a peren kívüli megegyezés nem elképzelhetetlen a légifuvarozó vezérigazgatója, Wolfgang Prock-Schauer szerint. A fővárosban történő fejlesztések a hosszútávú útvonalhálózat miatt lenne kiemelt fontosságú, amelynek segítségében az Air Berlin kisebbségi tulajdonosa, az Etihad Airways is részt venne.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!