Az atlantai bázisú, katonai charterfeladatok ellátására szakosodott cég vezérigazgatója, John Graber által március 27-én kiadott közlemény alapján a társaság az anyagi háttér teljes hiánya miatt kénytelen volt működését azonnali hatállyal felfüggeszteni.

A World Airways utolsó járatának leszállása a vállalat 66 éves történelmét zárta le, mely 1948-ban kezdődött meg. Üzemelését Boeing 314-es „repülő hajókkal” kezdte, majd egy 1950-es tulajdonosváltáskor Douglas DC-4-esek is csatlakoztak a flottához.

A cég elsősorban charter járatokat teljesített, legnagyobb megrendelője pedig az Egyesült Államok hadserege volt. Működése során így rengeteg militáris feladatot látott el, melyek magukban foglalták a katonák és egyéb felszerelések szállítását is Amerika és a világ különböző pontjai között.

A társaság járműparkjában az évek alatt megfordultak a legnevesebb amerikai típusok, úgy mint a Boeing 727-es, a Boeing 747-es, a McDonnell Douglas DC-8-as, DC-10-es és MD-11-es is.

Az Egyesült Államok afganisztáni, iraki vagy szíriai misszióinak redukálódása miatt viszont több nagyobb cég is bizonytalan anyagi helyzetbe került, hiszen bevételük nagy része származott a hadseregtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A World Airways tulajdonosa, a Global Aviation Holdings cégegyüttes már 2013 novemberében megkezdte a társaság átszervezését, hónapokig kerestek új befektetőt, hogy a társaság helyzetét a Chapter 11, azaz a csődvédelmi eljárás alatt rendezni tudják.

A World Airways Boeing 747-400F repülőgépe Budapesten. ( Fotók: Bodorics Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A World Airways Boeing 747-400F repülőgépe Budapesten. ( Fotók: Bodorics Tamás – AIRportal.hu)


Eric Bergesen, a légitársaság vezetője aztán március 27-én jelentette be, hogy kénytelenek elbúcsúzni 325 dolgozójuktól. Az igazgató beszédében mindenkinek megköszönte a bizalmat és a sok támogatást aziránt, hogy együtt építsenek újra egy betegeskedő légitársaságot.

A Global Aviation Holding másik leányvállalata, a szintén katonai járatokat lebonyolító North American Airlines biztosan folytatja az üzemelést annak ellenére, hogy szintén nehéz anyagi helyzetbe került az elmúlt években. A vezetőség tervei alapján viszont akár rövid időn belül ki is kerülhet a csődvédelmi eljárás alól.

A World Airways repülőgépei gyakori látogatói voltak a budapesti repülőtérnek is, elsősorban üzemanyag-felvétel céljából szálltak le Ferihegyen, majd innen folytatták az Egyesült Államok és Közel-Kelet közötti szállítási feladatokat.

Azonban nemcsak katonai, hanem polgári célokból is sokszor megfordultak Ferihegyen, a luxemberugi Cargolux géphiány miatt az amerikai vállalattól vette bérbe hosszú ideig az N741WA lajstromú Boeing 747-es szállítógépet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!