Bíróságon támadja meg a Greenpeace és több helyi érdekvédelmi csoport London-Heathrow fejlesztését, a harmadik futópálya építését.

Az ATW Online beszámolója szerint a brit Legfelsőbb Bíróságon több ügy is folyamatban van ezzel kapcsolatban, amelyben a Greenpeace és helyi érdekvédelmi csoportok mellett London főpolgármestere, Sadiq Khan is az ellenzők álláspontját osztja.

Gareth Roberts, az egyik helyi hatóság vezetője a repülőtér fejlesztési tervét katasztrofálisnak nevezte, mivel az sokkal rosszabb életminőséget hoz a repülőtér környékén élők számára, a beruházással ugyanis nagyobb környezet- és zajszennyezés jár.

Az első meghallgatások a héten kezdődnek el.

Mint ismert, Európa legforgalmasabb repülőtere 2026-ig egy újabb futópályával bővül majd, miután hosszú éveken át tartó viták után tavaly júniusban a parlament megszavazta a 14 milliárd fontos beruházást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Heathrow Airport

A főváros álláspontját már a nyári viták során sem rejtette véka alá Sadiq Khan polgármester, a brit főváros vezetésének legfőbb fóruma szerint 973 000 háztartás szenvedne a megnövekedő nappali zajterheléstől.

Közölték, a légügyi hivataltól az információszabadság-törvény alapján kikért adatok szerint jelenleg 673 000 lakás kap zajterhelést, és ha megépül a harmadik pálya, további 300 000 háztartásban növekedhet az ártalom a következő évtizedekben.

Forrás: Heathrow Airport

Heathrow, a világ legnagyobb forgalmú két futópályás repülőtere jelenleg 99 százalékos kapacitáskihasználtsággal működik, vagyis gyakorlatilag megtelt. Miután az alsóház nagy többséggel megszavazta a fejlesztést, a kormány bejelentette: 2,6 milliárd fontos kártérítési és zajvédelmi juttatásban részesíti a helyi közösségeket. Ebből az összegből 700 millió fontot a környékbeli lakások, 40 millió fontot az iskolák hangszigetelésére lehet fordítani.

A bővítéssel a tanulmány szerint 60 ezer új munkahely jöhet létre, és a reálgazdasági haszon a 2050-es évekig elérheti 70 milliárd fontot (csaknem 26 ezer milliárd forint).
Az új pályát várhatóan 2025 és 2030 között adhatják át a forgalomnak.