Az elkövetkező 20 évben India mintegy 1740 darab új, kereskedelmi célú repülőgép felvevő piaca lesz – állapította meg a Boeing, amely szerint ez a listaárakon számítva 240 milliárd dollár értékű üzleti lehetőséggel kecsegtet a repülőgépgyáraknak. A legnagyobb mértékben keskenytörzsű típusokra lesz szükség, de jelentős az ország szélestörzsű gépigénye is.

Denish Keskar, a Boeing indiai értékesítési igazgatója Mumbaiban. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Denish Keskar, a Boeing indiai értékesítési igazgatója Mumbaiban. (Fotó: Boeing Company)

A Boeing legfrissebb piaci előrejelzése szerint Indiának legkevésbé regionális utasszállítókra lesz szüksége. A mérések azt mutatják, hogy a 90 ülésesnél nem nagyobb gépekből mindössze húszra lehet igény. A legnagyobb mértékű kereslet a 90-230 üléses keskenytörzsű típusokra állapítható meg. Az indiai légitársaságok mintegy 160 milliárd dollárt fognak költeni 1460 darab ilyen, egyfolyosós gépre, míg a nagyobb teljesítményű, 200-300 üléses szélestörzsűeknek 260 darabos felvevőpiaca lehet a hatalmas ország, 80 milliárd dollár értékben.

Mindez a világ összes országába irányuló szállítások 4,6%-át fogja kitenni – feltéve, hogy a Boeing jóslata valóra válik. A növekedésre utaló tendenciát erősíti, hogy az amerikai repülőgépgyár 2014-ben még csak 1600 új gép szükségletét mérte Indiára. Mindazonáltal szembetűnő adat az is, hogy India várhatóan továbbra sem számol 300 ülésesnél jóval nagyobb, extra nagy szélestörzsű gépekkel, azaz olyan szerződésekre, amelyek 747-8-asra, vagy a konkurencia részéről A380-800-as megrendelésre irányulnának kevéssé lehet számítani. Fontos tényező továbbá a low-cost légitársaságok előretörése, mivel a mérések alapján az indiai piac több, mint 30%-át fogják az ilyen modellben működő fuvarozók kitenni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Többek közt erre is visszavezethető, hogy a dél-ázsiai ország légiközlekedésének növekedése leginkább keskenytörzsű géptípusokkal fog folytatódni, ezért a Boeing a maga részéről a 737 Next Generation és MAX típusokat állíthatja csatasorba, illetőleg a szélestörzsűeknél a 787-es Dreamliner és a 777-es lesznek a verseny főszereplői.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!