Az áruszállításra specializálódott Cargolux a még hatékonyabb üzemelés érdekében döntött úgy, hogy egy tízedik Boeing 747-400-as típusú repülőgépet is szolgálatba állít a már meglévő 9 darab 747-400F és szintén 9 darab Boeing 747-8F mellé.

A fent említett Jumbo már meg is kapta a légialkalmassági engedélyt és a luxemburgi regisztrációt. Érdekesség lehet, hogy az LX-ECV lajstromjelet a 80-as években már viselte a társaság egyik Boeing 747-200F-je, ám az 1985-ben gyártott repülőgép 1991. december 29-én az egyik hajtómű leszakadásának következtében odaveszett, így ez az azonosító gazdátlanul maradt, egészen 2013. november 5-ig.


Az cég flottájának legújabb tagja egy 2009-ben gyártott Boeing B747-4HQF lesz, melyet eredetileg a kuvaiti LoadAir Cargo részére gyártott az amerikai repülőgépgyár. Az átvétel viszont meghiúsult, így a gép végül az egyesült államokbeli Marana város repülőterére került, ahol lekonzerválták és megkapta ideiglenes lajstromjelét, mely N797BA volt.

A repülőgép jelenleg hófehér színekben „pompázik”, de azt még nem lehet tudni, hogy csak a szintén bérelt LX-ACV-hez (képünkön) hasonló matricázást kap, vagy a fuvarozó hivatalos festésében fog repülni a jövőben.

A most beszerzendő gépen kívül a Cargolux még egy darab Boeing 747-8F-re rendelkezik érvényes megrendeléssel, melynek átadásáról egyelőre még nincsenek információink.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!