Megérkezett az UTair-hez az első Boeing 767-es utasszállító repülőgép. Az orosz légitársaság flottatörténetének első szélestörzsű típusa egy megnövelt hatótávú, 200-as változat.

Még az idei évben további két Boeing 767-200ER típusú utasszállító repülőgép érkezik az UTair flottájába, amely most először rendelkezik szélestörzsű típussal.

Az orosz légitársaság összesen 8 darab Boeing 767-est szerez be hosszú távú flottájának felépítése céljából. Az első 767-es korábban az United Airlinesnál szolgált. A repülőgép fedélzete kétosztályos elrendezésben összesen 170 utas befogadására alkalmas, ebből 25 business osztályú.

Az első UTair Boeing 767-200ER a VP-BAG lajstromot viseli (Fotó: UTair)

Az UTair közleménye külön kitér rá, hogy a 4.7 méter széles törzs kényelmes utazást biztosít. Az utasoknak hat toalett helyiség áll rendelkezésre, amelyből egynek a kialakítása mozgáskorlátozottak számára is megfelelő.

A típus nagy hatótávú kapacitásának köszönhetően az UTair új útvonalakkal tervezi bővíteni hálózatát. Az első Boeing 767-es Moszkva és Szurgut, valamint Moszkva és Tyumen szibériai városok között áll szolgálatba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az UTair 767-esei ugyanazzal a General Electric CF6-80C2-B4F hajtóművekkel lesznek szerelve, mint amilyenekkel egykor a magyar nemzeti légitársaság azonos típusai is üzemeltek.

A Boeing 767-es az egyik legnépszerűbb kéthajtóműves szélestörzsű utasgép a légitársaságok körében. A -200ER (Extended Range) változat maximális felszálló súlya (MTOW) 176 tonna, hatótávolsága pedig 12.200km.

A típuscsalád legsikeresebb változata az 1988-ban bemutatott hosszított törzsű 767-300ER lett, az üzemeltetők többsége hamar erre a típusra váltotta rövidebb törzsű 767-eseit, de az Egyesült Államokban hosszú távú belföldi járatok teljesítésére sokáig kitartottak a -200-as mellett. A Boeing 787-es Dreamliner színrelépése azonban végleg megpecsételte a kis 67-esek sorsát. Az United is a kompozit anyagokból készült szélestörzsű típusban jelölte meg 767-es gépparkjának utódát.

A jelek szerint azonban lesznek olyan piacok, ahol a típus, ha csekély számban is, de új életre kelhet és még jó néhány évig folytathatja pályafutását.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!