Leszállította a Boeing a China Airlines első 777-300ER típusú utasszállító repülőgépét. A gyártótól közvetlen rendelésben még további öt, míg a GECAS-on keresztül további négy ugyanilyen, hosszított törzsű triplahetes fog érkezni. A típus elsődleges feladata az észak-amerikai útvonalak teljesítése lesz.
Boeing 777-300ER, a China Southern legújabb nagygépe
Megkapta első Boeing 777-300ER gépét a China Eastern
(Fotó: Boeing Company)
A Boeing 777-esek megjelenése nemcsak a flotta történetében, annak teljesítményében, hanem a szolgáltatási színvonalban is új fejezetet nyit, mivel a légitársaság erre a típusra időzítette a vadonatúj kabintermékeinek, a belső megújulásnak a bevezetését is, amelynek kidolgozását az elismert tajvani építészre, Ray Chenre bízták.
A China Airlines klasszikus módon, három-osztályos elrendezést követve rendezteti be Boeing 777-eseit, amelyeken így összesen 358 utasnak jut férőhely gépenként. A mai elvárásoknak megfelelően korszerű, internetezési lehetőséget is magába foglaló fedélzeti szórakoztató rendszer, az új kárpitok és ülések mellett a SkyTeam-tag vállalat olyan praktikus újdonságokkal is igyekszik előállni, mint a turista osztály „családi kanapé” elgondolása, amely egy sorban három ülést képes sík pihenő felületté alakítani.
Mivel a típus teljesen új a China Airlines számára, nem állítják azonnal hosszú távú járatokra, hanem egyelőre csak Hong Kongba és más régiós célpontokra fog közlekedni a hajózók minél sűrűbb éles gyakorlatszerzése érdekében.
Aztán később jöhetnek az igazi long-haul útvonalak, amikor Tajpejből már Los Angelesbe, San Franciscóba és New Yorkba is a 777-300ER gépek repülnek. Ez utóbbiak indítására vonatkozólag konkrét dátumot azonban egyelőre nem közölt a légitársaság.
Nem marad négy-hajtóműves utasgép a flottában
A China Airlines 2012-ben döntött úgy, hogy modernizálja szélestörzsű flottáját, és a kiöregedőben lévő, illetőleg kevésbé gazdaságos négy-hajtóműves típusait Boeing 777-esekkel váltja, méghozzá a hosszított törzsű 300-as széria megnövelt hatótávú változatával. A légitársaság akkor mintegy 2 milliárd dollár értékben összesen 6 darab 777-300ER-re szerződött közvetlenül a Boeing gyárral, és további négy gépre lízingszerződést is kötött a GE Capital Aviation Services (GECAS) céggel.
A flottamodernizációs program szerint a Boeing 777-esek a B-747-400-asok váltására érkeznek, míg a másik, még ugyancsak üzemben lévő négy-hajtóművesek, az A340-300-asok helyébe a kompozit generációt képviselő A350-900XWB-k kerülnek.
Az idei évben az amerikai Boeing gyárnak három új kínai üzemeltetőt sikerült szereznie a jól bevált, az aktuális listaárait tekintve egyébként 330 millió dollárba kerülő 777-300ER-re. Elsőként februárban a China Southern Airlines, utána szeptemberben a China Eastern Airlines és most októberben a China Airlines lépett a típus üzemeltetőinek népes táborába.