Megkapta az első Boeing 777-300ER típusú utasgépét Kína egyik legjelentősebb légitársasága, a China Southern Airlines, amely összesen 10 darabot rendelt magának az amerikai repülőgépgyár legnagyobb két-hajtóműves típusából. Az új típus új útvonalakat tesz lehetővé, augusztusban indul New York.

A China Southern Airlines jól ismert régi ügyfél a Boeing 777-es számára, mivel a flottában a kisebbik 777-200/200ER típusváltozat már jó ideje képviselteti magát, de a hosszabb törzsű 777-300ER most csatlakozik először a társasághoz. A Boeing triplahetesét 1995-ben Ázsiában a China Southern egyébként elsőként vette flottájába, és a géppel pionír módjára teremtett közvetlen légihidat Kanton és Los Angeles között. A -300ER szériára 2012-ben jelentették be igényüket, összesen 10 gépre szerződve.

A tervek szerint a legújabb nagygépük elsődlegesen észak-amerikai célpontokra fog repülni lévén, hogy a típus teljesítménye és fedélzeti szolgáltatásai alapján ideális Kína keleti régiójának az Amerikai Egyesült Államok keleti parti nagyvárosaival való közvetlen összeköttetés biztosítására.

Az első fontos új célállomás New York JFK lesz, ahová várhatóan augusztus 6-án indul B-777-300ER teljesítette járat, kiegészítve az Észak-Amerikában jelenleg elérhető három, Los Angeles-i, chicagói és vancouveri vonalakat. A Kennedy repteret piaci és üzemeltetési szempontból eddig nem tudta kiszolgálni a társaság, az új típus jelentős részt emiatt is került beszerzésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Felszállás közben a China Southern Airlines első Boeing 777-300ER gépe. (Fotó: Boeing Company)


A Boeing gyárral kötött megállapodás szerint az idei évben még négy gép kerül leszállításra, egy júliusban, kettő augusztusban és végül egy decemberben.

A típus fedélzetét úgy alakítatták ki, hogy az minden igényt kielégítsen. A kényelemről négyosztályos elrendezés gondoskodik: négyen foglalhatnak helyet az első osztályon, 34-en az üzletin, 44-en prémium turistán és 227-en a hagyományos turista osztályon, amellyel a China Southern legújabb 777-ese összesen 309 férőhelyet biztosít.

“A 777-300ER hosszú távú teljesítménye tökéletesen illeszkedik útvonalhálózatunk bővítési terveihez, lehetővé teszi számunkra, hogy meglévő útvonalainkat még hatékonyabban üzemeltessük, valamint hogy a jövőben újabbakat is nyissunk.” – nyilatkozta a gépátvételkor Zhang Zifang, a China Southern Airlines üzemeltetési igazgatója, aki hozzátette, a típusnak a kantoni repülőtér, társaságuk legfőbb nemzetközi elosztó-központjának fejlődésében is rendeltetése lesz.

Ázsia legnagyobbja, Kína első Dreamliner üzemeltetője
A China Southern Airlines flottájának mérete és az utasforgalmi adatok alapján Ázsia legnagyobb légitársasága. Bázisa Kantonban található, működését 1988-ban kezdte meg, 25 éve Boeing üzemeltető, 2007 óta a SkyTeam légiszövetség teljes jogú tagja. 2013-ban az első kínai légitársaság volt, amely 787-es Dreamlinert állított szolgálatba. Gépparkja jelenleg több mint 450 repülőgépet számlál, Airbusokat és Boeingeket, valamint Embraereket egyaránt. 2011-ben hetedikként lépett az A380-800-as óriásgép üzemeltetőinek klubjába.

Kína ébredező igénye a nagyteljesítményű két-hajtóműves Boeingre
A 2014-es év három új Boeing 777-300ER üzemeltetőt is hoz a kínai légitársaságok körében. Az első a China Southern Airlines, de rövidesen a China Eastern és a China Airlines is megkezdi a típus üzemeltetését. Utóbbi két légicég ráadásul teljesen új 777-es ügyfél lesz, mivel ez a típuscsalád még egyáltalán nincs jelen a flottájukban.

A legbeváltabb két-hajtóműves hosszú távú nagygép a China Southern-nél űrkitöltő szerepet kap, mivel a hatalmas flottából éppen az a méret- és teljesítménypáros hiányzott, amelyet a 777-300ER képvisel, beékelődve az Airbus A330-as, Boeing 787-es és a legnagyobb, kétszintes A380-as közé. A 777-200ER gépek, amelyekből már csak négy van, rövidesen kivonásra kerülnek.

A China Southern flottája már 5 darab, egyenként összesen 506 üléses A380-800-ast számlál. (Fotó: Airbus)


A 777-300ER térhódítása a korábbi négy-hajtóművesek rovására Kínában is szembetűnő, igaz talán kicsit megkésett, hisz a környező, térségbeli nagyok már javában működtetik a népszerű típust. A China Eastern Airbus A340-600-as, míg a China Airlines Boeing 747-400-asait váltja a korszerűbb és leginkább gazdaságosabb nagy triplahetesre. Előbbinek 20 darab, míg utóbbinak 10 megnövelt hatótávú 777-300-asra van szerződése.

Mindeközben pedig már a legújabb, még nagyobb teljesítmény kategóriában is elérhető 777-X család is színre lépett az értékesítési katalógusokban, a Távol-Keletről elsőként a Cathay Pacificet meggyőzve, amely 21 darab -8X változatra már igényt is formált.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!