Az elmúlt hetek vizsgálatai még mindig nem hoztak eredményt, így továbbra is földön maradnak a Dreamlinerek. Az akkumulátor problémák gyökerét nem sikerült az illetékeseknek megtalálniuk, így bizonytalan a Boeing 787 gépek repülési tiltásának a vége – olvasható a Flightglobal légiközlekedési hírportálon.

A Japan Airlines – amely 6 db Boeing 787-est üzemeltet -, valamint jövőbeni Dreamliner üzemeltető Qantas légitársaság illetékesei is rendszeres kapcsolatban állnak a Boeing repülőgépgyárral a 787-es technikai problémáival kapcsolatban. Masaru Onishi, a Japan Airlines elnöke, valamint Alan Joyce, Qantas vezérigazgató is elmondta, hogy az akkumulátor problémák gyökerét még mindig nem sikerült felfedezni.

Az akkumulátor problémák lufja az ANA január 16-ai kényszerleszállása után durrant ki. (Fotó: Jiji Press/AFP/Getty Images) | © AIRportal.hu

Az akkumulátor problémák lufja az ANA január 16-ai kényszerleszállása után durrant ki. (Fotó: Jiji Press/AFP/Getty Images)

Az NTSB, a JTSB és a Boeing hetek óta átfogó és részletes vizsgálatot folytat a januárban a JAL 787-es és az ANA 787-es fedélzetén történt akkumulátor problémák miatt, azonban ennek ellenére nem jutottak érdemleges eredményre a szakemberek. Ez azt is jelenti, hogy a Dreamlinerek repülési tilalma még meghatározatlan ideig tarthat.

„Úgy tűnik, hogy a Boeing által végzett vizsgálat nem ért el olyan stádiumot, mely során meg tudnának nyugtatni minket. Ez azt jelenti, hogy a vizsgálat még nem fejlődött odáig, hogy megállapítsák az akkumulátor problémák fő forrását.” – nyilatkozta Masaru Onishi, a JAL elnöke. „Nem túlzok, mindennapos kapcsolatban állunk egymással. Egyszóval a lehető legtöbbet megtesznek azért, hogy minél hamarabb a probléma forrásáig jussanak. Azonban eddig nincs eredmény.”

A Qantas légitársaság idén augusztusban tervezi az első Boeing 787-es repülőgépének átvételét, azonban Alan Joyce vezérigazgató szerint nem tudhatják, hogy ez a vizsgálat milyen hatással lesz a tervezett dátumra. „Túl korai kijelenteni, hogy milyen hatással lesz az átvételre ez a vizsgálat, hiszen a probléma fő gyökerét még nem sikerült megtalálni. Ez egy kisebb alkatrésztől egy sokkal fontosabb elemig is terjedhet, és az idő, valamint a gyártásra való hatás még változhat.” – nyilatkozta Joyce.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Míg a Boeing igen szűkszavúan nyilatkozik az ügyről, addig Joyce állítása szerint igen aktívan kapcsolatban állnak az ügyfeleikkel. „Természetes, hogy ezek a beszélgetések az iparban igen bizalmasak, de mi mindig bízunk abban, amit a repülőgépgyár tesz. Igen lelkiismeretesen tartják a napi kapcsolatot az üzemeltetők felső vezetésével.” – mondta Joyce.

Járattörlésekre, típuscserékre kényszerülnek a légitáraságok

Mindeközben az Airline Route információi szerint a United Airlines is változtatásokat kényszerült foganatosítani a kiesett 787-esek miatt. A legújabb hírek szerint újabb három járat lett érintett, hiszen február folyamán a Houston – Amszterdam, a Houston – Lagos és a Los Angeles – Tokió járatokon is elindult volna a Boeing 787-es repülőgép. A tiltás miatt azonban az amszterdami járaton március 1-jéig elhalasztották a bevezetést, így addig is a Boeing 767-400ER típus üzemel. A Houston – Lagos és a Los Angeles – Tokió járaton a halasztásig a Boeing 777-200ER típust tartja forgalomba a United Airlines.

A JAL, japán légitársaság pedig Tokyo Narita – Helsinki járatának indulását halasztotta február végére a Dreamlinerek kiesése miatt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!