A brit légi baleseteket vizsgáló csoport (AAIB) szerint egyelőre nem bizonyítható, hogy az Ethiopian Airlines Boeing 787-es repülőgépe az akkumulátor rendszer helytelen működése miatt kapott volna lángra a londoni Heathrow repülőtéren – írja cikkében a Flightglobal hírportál.
A múlt hét pénteken kigyulladt ET-AOP lasjtromjelű Boeing 787-es repülőgép komoly károsodást szenvedett a törzs hátsó részénél. A vizsgálatot végző személyek hangsúlyozták, hogy a főbb akkumulátorok a gép elülső részében, valamint a szárnyak mögött találhatóak, melyek viszonylag távol vannak attól a ponttól, ahol a lángok felcsaptak.
Az AAIB (Air Accidents Investigation Branch) egyelőre nem határozta meg a tűz konkrét okát, és az incidensre nem is fedélzeti tűzként hivatkoznak, csupán légiközlekedési „eseményként” határozták meg azt. Hozzátették, hogy a géptörzs hátsó szekciója igen összetett terület, ezért a hivatalos és pontos eredményekre még több napot kell várni. Egyes híresztelések szerint a tüzet az egyik fedélzeti konyhaberendezés túlmelegedése okozta.
Közben találgatások merültek fel a gép javíthatóságával kapcsolatban is, ugyanis nem biztos, hogy a kompozit anyagokból épült szerkezetet újból repülőképes állapotba lehet hozni.