A Boeing előrejelzései szerint a jelenleg leggyorsabb légiipari fejlődésen keresztülmenő Kínának előreláthatólag 5.260 darab új repülőgépre lesz szüksége 2031-ig, mintegy 670 milliárd dollár értékben. Továbbá, a kalkulációk alapján a rendelések többségét kétfolyosós, szélestörzsű repülőgépek fogják kitenniírja cikkében az Air Cargo World szakmai portál.

Randy Tinseth, a Boeing marketing-igazgatója kihangsúlyozta, hogy a lehetséges megrendelések több mint 75%-a bővítés eredményeként fog létrejönni, nem a kiöregedő repülőgéppark korszerűbb típusokra történő cseréje miatt. Ez elsősorban az ország gyors gazdasági fejlődésének köszönhető.

Mr. Tinseth szintén elmondta, hogy a repülőgépgyár körülbelül 8.9 százalékos növekedést vár ettől a régiótól, ami egyáltalán nem elképzelhetetlen, azonban nem csak az előbb említett gazdasági fejlődés miatt. A kínai légitársaságok most értek el arra a szintre, és már rendelkeznek a szükséges anyagi forrásokkal ahhoz, hogy versenybe szálljanak a rendkívül telített, hosszútávú nemzetközi piacon azokkal a légitársaságokkal, akik már több éve képviseltetik magukat ezeken az útvonalakon.

Mindezen fejlődések, és a Boeing előrejelzése ellenére a IATA szerint az Ázsiai régióban az áruforgalom és kereslet körülbelül 7,6 százalékkal fog visszaesni évről-évre, míg a társaságok kapacitása 4,3 százalékkal csökken éves szinten. Az IATA közleménye leírja azt is, hogy gyakorlatilag semmiféle fejlődés nem történt 2011 utolsó negyedéve óta ebben a régióban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!