A kanadai Bombardier partnereket keres a Kínai Népköztársaság területén, hogy a Q400-as turbólégcsavaros modelljének gyártóbázist biztosítson.
Orosz típusengedélyt szerzett a Bombardier Q400-as

A Bombardier korábban egy orosz gyártóval, az Aviakorrall kívánt partnerségre lépni, melynek értelmében egy orosz üzemben készültek volna a hazai piacra és a FÁK (Független Államok Közössége) országokba szánt Q400-as típusú repülőgépek, sőt a pilóták képzését is a komplexumban képzelték el. Az utóbbi időben kialakult komoly ukrán – orosz viszály és a nyugat szembenállása is arra sarkallotta a Bombardier vezetőit, hogy a leendő partnerségi viszony ingatagsága miatt egy új, biztosabb lábakon álló gyártóbázist keressen, amelyet jelenleg Kínában próbálnak felkutatni.
A kínaiakkal is jó viszonyt ápoló Bombardier a C919-es fejlesztése kapcsán került a Comac látókörébe, ugyanis a kanadaiak CSeries-e és a kínaiak típusa közös alapokon nyugvó mérnöki munka eredménye. A Bombardier, most azt vizsgálja, hogy mennyire lehet jó partner a Comac a Q400-as gyártásában, mert az orosz együttműködés megszűnése esetén ide telepítené a gyártás egy részét.
Az Aviakorból Rostec lett, de az orosz fél továbbra is azon munkálkodik, hogy a Q400-asok orosz földön készülhessenek és ennek megfelelően pozitívan értékelik a helyzetet, az üzemcsarnok és a képzési központ építését el is kezdték. A Bombardier az esetleges nyugati szankciókra felkészülve nem kommentálja a helyzetet, de a kanadai kormány döntése értelmében, akár meg is szakíthatja a kapcsolatot az orosz féllel.
A kialakult viszony csak a kínai félnek jöhet jól, új munkahelyek létesülhetnek és a Comac komoly know-how-hoz férhet hozzá. A Bombardier elveszítheti az orosz megrendelőit, amit nem biztos, hogy a kínaiak kompenzálni tudnak. A legnagyobb vesztes mindenképp az orosz vállalkozás lehet, amelynek lesz egy üres gyártóbázisa.