Harminc darab Airbus A320-200-asra kötött vásárlási megállapodást a kínai Spring Airlines, a szerződés aláírására november 22-én került.

Kína legnagyobb nem állami irányítás alatt álló diszkont légitársasága 2015-től kívánja szolgálatba állítani a keskenytörzsű gépeket. A sanghaji fuvarozó flottája jelenleg 39 darab A320-ast számlál, melyet 2020-ig 100 darabosra szeretne növelni.

A Spring Airlines intenzív növekedési terveit a kínai légiszállítási ipar lassú liberalizációja is elősegíti, mert így állami jóváhagyások nélkül képesek flottabővítésre, és új útvonalak megnyitására. A liberalizált piac viszont a Kínán kívülről érkező tőkeerős konkurencia megjelenését is előre vetíti. Ilyen nagy fapados az Air Asia is, amely biztosan kihasználja majd a kínálkozó alkalmat és jókora szeletet hasít magának a kínai légiközlekedésből.


A Spring Airlines vezérigazgató-helyettese, Jonathan Hutt igen bizakodó a cég jövőjével kapcsolatban és elárulta, hogy gépeik kihasználtsága 95 százalékos, továbbá a 63 belföldi és 18 nemzetközi útvonalat repülő társaság be akar törni a japán piacra is, Oszakában terveznek bázist létrehozni. A Sharklet szárnyvéggel is rendelkező gépeikkel pedig a hatótáv növekedése miatt Szingapúrba és Kuala Lumpurba is eljuthatnak.

A kínai kormányzat felismerve az ágazatban lévő hatalmas potenciát, olyan intézkedéseket hozott, melynek következtében csökkent a légitársaságok anyagi terhelése, és infrastrukturális beruházások is elkezdődtek. A Kínai Polgári Légi közlekedési Hivatal előrejelzése szerint 6-8 új fapados légitársaság jelenhet meg a belföldi piacon és további 5580 darab repülőgép lesz szükséges a következő két évtizedben a megnövekedett utasforgalom kiszolgálására.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!