Megalapozottnak találta az Európai Bizottság versenyjogi főigazgatósága azt a beadványt, amelynek feltételezése szerint a repülőgépek földi kiszolgálását végző Malév Ground Handling (Malév GH) Zrt. a közösségi joggal ellentétesen vett igénybe állami támogatást, így a testület eljárást indít hazánk ellen – értesült a Magyar Nemzet brüsszeli forrásból.

A bizottság első lépésként felveszi a kapcsolatot a hazai illetékesekkel; a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, valamint a Malév GH feletti tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel.

Amint arról a lap korábban hírt adott, a bizottsághoz érkezett 180 oldalas kereset arra hívja fel a figyelmet, hogy a 2012-ben csődbe ment nemzeti légitársaság még működő, állami tulajdonban lévő leányvállalata a szintén köztulajdonú Magyar Fejlesztési Bankkal (MFB) szemben fennálló, 260 millió forintos tartozását egy felcímkézett állami támogatásból rendezte tavaly ősszel.

Galgóczy Ferenc a versenytárs BUDPORT Handling Kft. ügyvezetője a Magyar Nemzet kérdésére elismerte, a beadvány tőlük származik. Álláspontja szerint a lépéssel a piac további torzítását szeretnék megakadályozni.

Eközben újabb hitelező jelentkezett a Malév GH-nál a tartozás azonnali rendezését követelve: a társaság alvállalkozójaként tevékenykedő, takarítást és rakodást végző Airport Security – a Magyar Nemzet információi szerint – elküldte mintegy 50 millió forintról szóló fizetési meghagyását az állami vállalatnak. A Malév GH-nak nyolc napja van rendezni tartozását, ellenkező esetben bíróság indíthat ellene felszámolási eljárást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban lapunk is beszámolt, a BUDPORT már a hét elején kezdeményezte a cég felszámolását egy 100 milliós nagyságrendű tartozás miatt, ezen követelést a BUDPORT az Airport Securitytől vette át a két cég közötti stratégiai megállapodás részeként.

Múlt héten a lapok pedig arról számoltak be, hogy a kormány sem akarja megmenteni a volt Malév leányvállalatot, gazdasági kabinet ugyanis leszavazta azt a tervet, amely szerint az állam 5,3 milliárd forinttal segítette volna ki a repülőgépek földi kiszolgálását ellátó, 2,8 milliárdos adósságot maga előtt görgető Malév GH-t.