A világ legnagyobb Iljusin Il-96-os üzemeltetője kivonja a szolgálatból ikonikus, négyhajtóműves gépeit. – értesült a ch-aviation légiközlekedési hírportál.
Az Aeroflot 2014 áprilisában készül megválni flottájának egyik legnagyobb típusától, amiből jelenleg hat darab, -300-as szériába tartozó változat teljesít szolgálatot a légitársaságnál.
A döntést jelentősen befolyásolja, hogy a nemrég Kazanyban lezuhant, a Tatarstan légitársasághoz tartozó Boeing 737-500-as tragédiája után egy hazai politikus sürgette azt a döntést, miszerint 20 év fölötti repülőgép nem állhat forgalomban Oroszországban. Ez nem csak az Aeroflot, de egész Oroszország légiközlekedésének rendszerét is megváltoztathatja, ha megvalósul.
Az Il-96-osok ellen azonban több érv is szól, ilyenek például a magas üzemeltetési költségek, vagy a népszerűtlen kabinbelső.
A jövőre nyugdíjba vonuló, egyenként 287 fő szállítására alkalmas óriások közül öt darab már átlépte huszadik életévét. Az Aeroflot a típus még egyetlen közforgalmi üzemeltetőjének, a Cubana de Aviación-nak adná el a gépeket.
A kubai légitársaságnak jelenleg is vannak tervei Il-96-osok beszerzésére, de azok a nagyobb 400-as változatból átalakított utasszállítók lennének.